نام پدر : رجب
تاریخ تولد :1340/12/20
تاریخ شهادت : 1362/03/15
محل شهادت : جفیر

وصیت نامه

*وصیتنامه شهید حمیدرضا رنجبر*

 

بسمه تعالی

و قاتلو هم حتی لاتکون فتنه ویکون الدین الله

و با کافران جهاد کنید تا فتنه و فساد از روی زمین برطرف شود و همه آئین دین خدا باشد اگر از فتنه و فساد و جنگ دست کشیدند با آنها عدالت رفتار کنید که ستم جز بر ستمکاران روا نیست قرآن مجید.

با نام خدا و با یاد خدا و با سلام و درود و رحمت الهی بر امام عزیز و شهیدان و درخون غلطیده اسلام و انقلاب باد و با سلام بر امت شهید پرور و خانواده عزیز شهدا.

این بنده حقیر حمیدرضا رنجبر وصیت خویش را که نکاتی چند و تذکری بیش نیست آغاز می کنم و امیدوارم که موجب رضای خدا و مثمر ثمر واقع گردد.

بدنبال اوج گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام روح الله موسوی و رشد و نمو و نمایان شدن دوباره اسلام عزیز که طی دوران زیاد و قرنها که استعمارگران پلید و جیره خواران و ابر جنایتکاران آن را تدریجاً به فراموش می سپردند و بهر وسیله و طریقی چه با نام تمدن بزرگ و آزادی بشر و آزادی حجاب و امثالهم مسلمین را از آن اسلام حقیقی دور می ساختند و با طلوع فجر این انقلاب و رهبری آن فائد بزرگوار و معرفی اسلام محمدی به مسلمین این بنده حقیر به این انقلاب پیوست و به اسلام عزیز که از همان پدر و مادر مسلمان بدنیا آمده بودم و این هم نعمت بزرگی است اگر قدرش را بدانیم بیشتر ایمان بخدا آورده و به این انقلاب و اسلام و تلاشم را بیشتر و کوشش و جد خویش را افزایش بخشیده تا اینکه چنین زمانی واقع گردید و ایثار استعمارگران شیوه دیگری را الگو خود قرار داده و جنگ تحمیلی را بما تحمیل کردند که این خود موجب جهالت آنهاست نسبت به دین مبین اسلام و مسلمین زیرا که آنها هنوز این تشخیص را ندارند که این بندگان تا آخرین قطره خون خود با هر دسیسه و نیرنگی و با هر شیوه ای که استعمار در پیش بگیرد و مانعی برای پیشبرد انقلاب بوجود آورد در مقابل ایستاده و مبارزه می کنند و تا آن را از بین نبرند و از میان برندارند از پای نمی نشیند و مهمتر اینکه خداوند بندگانش را عزیز و گرامی داشته و در هر مشکلی آنها را یاری می کند.

اینجانب با آگاهی کاملی که به شهادت دارم برای دفاع از اسلام و حیثیت انقلاب اسلامی و دفاع از مملکت اسلام بفرمان بزرگ رهبر مسلمان جهان و مرجع عالیقدرم حضرت امام خمینی به جبهه حق علیه باطل شتافتم و امید است که خون ما نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور کند و شهادت ما موجب آگاهی و رشد فکری جامعه اسلام گردد و ضمناً این را هم بگویم که من از همان موقعی که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفتم با تمام عشق و آگاهی و ایمان لباس سبز را به عنوان کفن خود پذیرفتم.

برادرانم و خواهرانم دوستان و همسنگرانم هنگامی که خبر شهادتم بسمع شما رسید قامتان را بلند گیرید همچون سرور استوار و با صلابت باشید چون کوه و ندای بلند الله اکبر و خمینی رهبر سر داده و سخن شهیدان راه خدا را به مردم برسانید که سخن شما پیروی از قرآن و خدا و احکام اسلام و اوامر امام عزیز است: الله اکبر لا اله الاالله.

گاهی از وقتهاست که دلم می گیرد نمی دانم چرا ولی جوابش را هنگامی می گیرم که به بالای کوهی یا تپه ای می روم به این دشت پهناور و کوهها می روم و در این عاشقان اعم از پیر و جوان می نگرم صحنه کربلا درذهنم تجلی می کند تازه می فهم که چقدر عاشق حسینم وچقدر دلم برای امام حسین و یارانش و بهشت او تنگ شده است.

من از تکه تکه شدن بدنم نمی ترسم من از ترکشهای خمپاره و گلوله هراسی ندارم و از زیر تانکها و نفربرها و له شدن هراسی ندارم من از این هراس دارم که در این موقعیت که الان بخون احتیاج دارد و بهترین عزیزان و دوستان ما به این را مقدسم رفتند من فقط از همین ترس دارم که در راه خدا کشته نشوم و به برادران و دوستانم عرض می کنم که وصیت من به شما جز اطاعت از امام و احکام الهی نیست و اینکه باز به شما وصیت می کنم کسانی که زیر تابوت مرا می گیرید با خدایتان و با خون شهید عهد ببندید که حتماً و تا آنجه که می توانید به جبهه های نبرد بروید و رزمندگان مظلوم و مسلمان ما را تنها نگذارید که بخدا نعمت است در این جبهه ها خداوند خود شاهد است که این را با تمام خلوص می گویم که جبهه ها دانشگاهی است بس بزرگ و آموزنده و پر از برکات الهی و نعمتهای است که شاید در هیچ کجا نتوانید آن را بدست آورید با مشاهده و درک کنید و اگر بسویش نشتابید بدانید که رحمت الهی بدور خواهیم  ماند و باز هم سفارش می کنم بروید به جبهه اگر چه بعضی از شماها رفته اید.

مادرجان! می دانم که داغ فرزند برای مادر خیلی مشکل است ولی من از شما انتظار دارم که مانند بانوی بزرگوار اسلام و همچنین مادران دیگری که چندین تن از عزیزان  خود را از دست داده اند در برابر مشکلات و داغ فرزندان مقاومت نمودن و سکوت را تا حد امکان رعایت کرده تا دشمنان اسلام و منافقین و بذله گویان و امثالهم بدانند که هر زمانی مادران شیرزن چون شما پیرو فاطمه و زینب (س) هستند و فرزندان خود را با افتخار هدیه اسلام می کنند و البته به شما عرض می کنم که اگر بر این مصیبتها و سختی های زودگذر این دنیای فانی صبر کنید و آنچه را که خدا بر شما مقدر کرده با کمال میل پذیرا باشید بدانید وآگاه باشید که به نعمتهای ابدی و بی پایان خداوندی خواهد رسید ودر دنیا و آخرت نزد پروردگار و رسول الله و ائمه معصومین عزیر و مورد احترام خواهید بود.

مادرم خواهرم همسرم و دیگرعزیزان! خوشحال باشید و چون کوه استوار لحظه ای از یاد خدا مبادا که غافل باشید خدا خود  گواه باشد که این را از ته دلم و با تمام وجود می گویم واقعاً خوشحال باشید که به آرزوی خود رسیدم. مادرم! خوشا به خال تو لااقل فرزندی را که همانطور خداوند به شما امانت سپرده به او باز گردانیده اید به بهترین وجهی اگر خداوند قبول کند انشاالله.

ای مادران و پدران ای کسانی که محمد رسول الله را پیابر خود وعلی (ع) را حسن و حسین (ع)  را پیشوا و امام و فاطمه و زینب را الگو و مهدی موعود را امام زمان و روح الله را رهبر خود می دانید مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه ها جلوگیری کنید که راستش نمی دانم چه بگویم ولی شما فردا جواب خداوند و فاطمه و زینب و جواب خون علی اصغر و علی اکبر و ... را چه خواهید داد و از اهم مطلب و نکتۀ دیگر مراسم عزاداری را اگر می توانید بیشتر بگیرید و بدینوسیله اسلام را به بیشتر ترویج کنید که ما هر چه داریم دنیا آخرتا ما از همین اسلام و قرآن است و ضمنا برایم بیشتر طلب مغفرت و آمرزش از خدا کنید و همچنین همیشه این دعا را بکنید مخصوصاً نمازهایتان که خداوند این قربانی شما را بحق همان خون حسین قتبل فرماید انشاالله

و در پایان این آخرین کلامم است که تا آخرین قطرخ  خون خود اسلام و قرآن را و این جبهه های اسلام و کفرشکن را و سرزمینهای پر از نعمت و الهی را ترک نخواهیم گفت تا گلوله ها وخمپاره و توپ و تانک آن بیگانگان از خدا بی خبر آمریکائی و اسرائیلی و روسی و همدستانش همچون شربت خنک در گرمای سوزان مرا دریابد که تا شاید خداوند بدین وسیله گناهانم را ببخاشید.

ضمنا از همه دوستان و اهالی و مردم عزیز و خانواده خود طلب بخشش می کنم که امیدوارم اگر خطائی و یا اشتباهی و یا نسبت به آنها خلافی کرده ام من را ببخشایند و در آخرت کتابهایم را به انجمن اسلامی محل بدهید و وسایل دیگر را هم هر طور که خودتان صلاح دیده اید عمل کنید چیزی به آن صورت نداشتم که بگویم و باز اگر می توانید برایم نماز قضا و روزه بگیرید و سر قبرم بخصوص شب اول حتما مرا تنها نگذارید و بر مزارم کلام خدا را بلند بخوانید قرآن و دعا بخوانید که من از تاریکی قبر و فشار قبر بسیار می ترسم.

رضیت بالله ربا و باالاسلام دینا و بمحمد صلی الله علیه و آله انبیا و بعلی اماما و بالحسن و الحسین و علی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمد و علی و الحسین و الخلف صالح المهدی علیهم السلام ائمه و ساده و قابل بهم اتولی و من اعدائهم اتبرء.

الله رب من است واسلام دین من و حضرت محمد که درود خدا که درود خدا بر اولادش باد پیمغبر من است و حضرت علی امام من و حسن و حسین (ع) و علی (ع) و محمد (ع) و موسی (ع) و علی (ع) و محمد (ص) و علی و حسن و فرزند شایسته او حضرت مهدی (عج)که درود خدا بر ایشان باد پیشوایان و آقایان و رهبران منند با ایشان دوستی می کنم و از دشمنان ایشان بیزاری می جویم والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

 

حمیدرضا رنجبر

21/11/61

من الله توفیق