نام پدر : احمد
تاریخ تولد :1344/07/07
تاریخ شهادت : 1363/12/26
محل شهادت : جزیره مجنون

وصیت نامه

*وصيت­نامه شهيد حجت­ الله رمضاني*

 

بسم الله الرحمن الرحيم

اَلا بِه ذكر الله تَطمَئن القلوب

به نام آن­كه دل­ها به نام او آرامش مي­گيرد.

با درود  سلام بر پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و نائب بر حقش امام امت و با درود  بر آخرين پيامبر الهي حضرت محمد (ص) كه درس چگونه زيستن و چگونه مردن را آموخت و سلام بر امت شهید پرور قهرمان ایران و با سلام بر تمامی شهیدان  از خيبر رسول­الله تا خيبر روح­الله.

اين­جانب حجت­الله رمضاني فرزند احمد چند نکته وصیت دارم که برروی کاغذ می آورم.

 مِنَ المومنينَ رِجالَ صَدَقوا جاهَدو الّا عَليه فَمِنهُم مِن قَصيي نَحبَهُ فَمِنهُم من يَنتَظَر.

بعضي از مؤمنان بزرگ مرداني هستند كه به عهدي كه با خدا بستند كاملاً وفا كرده بعضي هم از آنان ايستادگي كرده و به هيچ وجه عهد خود را تغيير ندادند تا در راه او شهيد شدند. برادران! ما امروز در حال امتحان هستيم چون دو جبهه وجود دارد جبهه حسيني و جبهه يزيدي و من راه حسين (ع) را انتخاب كرده­ام شما هم از فرصت استفاده كنيد و به جبهه حسين بپونديد. در هر كربلایي امام حسين وجود دارد و حسين زمان امام خميني است.

برادرانم! در وجود امام عزيز دقت كنيد و با شناخت كامل راه او را ادامه دهيد. دوستان­ام در پيروزي ما در اين جنگ هيچ شكي نداشته باشيد. من اين سخنان را به عنوان يك شهيد مي­گويم كه اگر وحدت خود را از دست بدهيم و امام عزیز را تنها بگذاريم، به خون تمام شهيدان خيانت كرده­ايم و خدا شما را نمي­بخشد. فقط در خط امام حركت كنيد. اكنون كه تنها در اين­جا نشسته­ام مي­خواهم که كمي از فضیلت جايي كه آمده­ام يعني جبهه براي­تان بنويسم. جبهه منبع علم و انسان­سازي است. منبع اخلاق­سازي است. جبهه انسان را به ملكوت خواهد رساند.

ای ملت عزیز! دوست دارم شمع باشم در دل شب بسوزم من برای این جبهه آمدم که اول خودسازی را پیشه خود قرار دهم و چیزی یاد بگیرم و بعد شهادت را اگر خدا قبول کند بدست بیاورم. من دوست دارم مانند حمزه سیدالشهدا شهید بشوم. میخواهم پیش امامانمان بروم و شما برادران باید راه تمامی شهیدان را به خوبی انجام دهید باید مهیا باشید باید کوله بار هجرت بر پشت بست و آماده گام نهادن به سوی دیار عاشقان گردید و در آن کربلا باید خون ریختف خون داد و با روشنائی آن به شکافتن ظلمت شتافت. فقط خون می شکند جوانه می دهد گل می رویاند و اما تمام این رفتن ها باید به دنبال ولایت فقیه که دنباله اصل امامت است انجام پذیرد الا نه تنها این عبادت بلک تمام اعمال از قبیل نماز و روزه و غیره مقبول نگردد و انسان نیز بدون چراغ هدایت مانده و در چاه فرو افتد یا بیراه رود. عزیزان من دنیا را بر آخرت انتخاب نکنید که رسول خدا حضرت محمد (ص) فرموده اند پس دنیا را برای معاد خود و حیات اخروی خویش به کار گیرید( الدنیا مزرعه الاخره). برادران و خواهران بر همه شما باد صمیمانه و خالصانه به پیروی از امام که اطاعت از امام فرمان خداست (اطیعوا الله واطیعوا الرسول و اولی الامر منکم) . ملت تنها امید به خدا و حجت بر حق و نائب امام عصر(عج) که اطاعت از امام اطاعت از خداست. از فرمان امام سرپیچی ننکنیید و مانند مردم کوفه بی وفا نباشیم.

برادران و خواهران! سفارش باد شمارا به خواندن قرآن که سعادتتان در تفکر و تعقل در آیات آن است. عزیزان من سفارش باد شما را بر فریضه الهی و مسجد ها را پر کنید و تا می توانید به جماعت نماز بخانید و آن را سبک نشمارید. نافله ها را به جا آورید. خصوصا نماز شب را.

ای شهیدان آینده! ای نغمه گران استقلال! ای پیام رسانان! خون هزاران شهید را پاسداری کنید. این خون ها را قدر بدانید این زحمت ها را پاس بدارید نگه داشتن خون شهیدان نگه داشتن حدود الهی است.

پدر و مادر عزیزم! این را بدانید که می دانید تمام کسانی که در سنگرهای اسلام دفاع می کنند. چشم هایشان از شدت اشکی که به عشق و خوف خدا ریخته بود صدمه دیده. شکم هایشان از روزه های فراوان لاغر شده و لبهایشان از دعا خشکیده و رخسارشان از بیداری های شبانه زرد گشت اما به چهره های آنان هموار غبار پر طراوت نشسته بود. آری! برادران من چنین کسانی بودند که رفتند. پس به راستی سزاوار است که نشسته دیدارشان باشیم.

مادرم! هروقت به یاد من افتادی یا آن مادران فرزند در آغوش را دیدی که به سوی گلوله های مسلسل شتافتند مرا به یاد آر. واما ما ای برادران عزیزم! سلاح به زمین افتاده مرا برگیرید و راه مرا ادامه دهید که تنها یادگگار من شمائید. و باید گلوله های سربی اش را بر قلب دشمنان اسلام فرود آرید و جای خالی ام را در سنگر پر کنید که امروز درخت اسلام نیاز به آبیاری خون من و تو دارد.

خدايا! مرا از لشكريان خود قرار ده زيرا لشكريان تو غالب و پيروزمند مرا در حزب خود قرار ده زيرا حزب تو رستگارند. و مرا از اولياء خود قرار ده چون اولياء تو هيچ ترس و اندوهي ندارند. با سلام و درود به امام و امت امام و مادر عزيزم.

 خدا در قرآن مي­فرمايد: (اطيعو الله و اطيعو الرسول و اولي الامر منكم) اطاعت كنيد خدا را، اطاعت كنيد رسول خدا و اطاعت كنيد وارثان در خط رسول الله را.

امام وقتی می فرماید مسجد سنگر است  سنگرها را حفظ کنید به مساجد برويد نمازتان را سر وقت بخوانيد. زيرا هر چه داريم از همين مساجد و نمازهاي بااخلاص است و دین و دنيا و آخرت­مان از مسجد است. آبرو و شرف مان از مسجد است. وقتی مي­فرمايند نماز جمعه را هر جمعه باشكوه­تر برگزار كنيد بايد در نماز جمعه شركت كنيد زيرا دشمنان ما از نماز و نماز جمعه و اجتماع و اتحاد ما مي­ترسند مبادا نسبت به مسائل جامعه بي­تفاوت باشيد چرا كه خدا انسان را خلق كرد به او مسووليت داد. انسان نيز بايد نسبت به همه چيز و همه کس احساس مسئوليت كند. اگر خداي ناكرده در جامعه­اي احساس مسئوليت نباشد اصلا جامعه مرده است و اين بدتر از جنگ است.

مادرم! همسرم! مبادا صبر و استقامت خويش را از دست بدهيد و خود را اذيت كنيد. من آرزوي شهادت داشتم و إن­شاالله خدا نصیبم كند. چرا كه شهادت نصيب هر كس نمي­شود. شهادت آرزوي انبیا و امامان بوده است.

                                                                                                                 والسلام

                                                                                خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.