نام پدر : عبدالله
تاریخ تولد :1340/09/01
تاریخ شهادت : 1360/06/30
محل شهادت : بسیج قائم شهر

وصیت نامه

*توصیه نامه شهید صفرعلی رضایی*

 

به شما توصیه می کنم که گوش به فرمان رهبری باشید و ازروحانیت متعهد پیروی کنید. در انجام واجبات و ترک محرمات کوشا بوده ودر رعایت حق الناس نهایت سعی و تلاش خود را بکنید. به والدین خود احترام بگذارید . به خواهرانم توصیه می کنم که حجاب اسلامی را رعایت کنند.


زندگی نامه

*زندگی نامه شهيد صفرعلي رضايي*

 

 

نام پدر: عبدالله

پنجمين فرزند «عبدالله و صنم» در سال 1340 در روستای «واودره» از توابع دودانگه، چشم به هستی گشود. نوزادی با نام «صفرعلي»، برخاسته از دامان پرمهر زوجی كشاورز و متديّن.

تحصیلات صفرعلی به پايه سوّم مقطع راهنمايي در مدرسه «مظفّر دادگر» پل­سفيد ختم می‌شود.

این فرزند نیک‌سیرت که هماره خود را به زیور فضائل اخلاقی می‌آراست، در ادب و تواضع نسبت به والدین، زبانزد بود و در همه حال، مطیع اوامرشان. علاوه بر آن، به سبب گشاده‌روئی و ملاطفت در رفتار و گفتار با دیگران نیز، نزد آنان از محبوبیتی خاص بهره داشت.

در بیان تقیدات دینی او، همین بس که در ادای فرائض واجب و مستحب، کوتاهی نمی‌کرد و از انجام محرمات، اجتناب می‌ورزید. با قرآن، این منبع نور و رحمت نیز مانوس بود و در عمل به فرامین آن، کوشا.

هم‌زمان با آغازین روزهای انقلاب، به صف انقلابيون پيوست و هم‌نوا با آنان، خواستار براندازی حکومت جور شد. علاوه بر آن، در توزیع اعلاميه­هاي امام خميني و كتاب‌های مذهبي و سياسي در پل‌سفيد نیز فعالیت وافری داشت.

بعد از پیروزی انقلاب، او با حضور در كميته، جهاد و بسیج، فعاليت‌هایش را در راستای تحقق دستاوردهای اتقلاب از سر گرفت.

صفرعلی هم‌زمان با به تن کردن جامه پاسداری در 5/11/1358 ، در واحد اطلاعات ـ عملیات سپاه قائمشهر مشغول به خدمت شد.

در 6 اردیبهشت 1359، جهت حضور در جنگ‌های نامنظم، راهی کردستان شد.

در تیر 1359 به سمت مسئول عملیات سپاه قائمشهر انتصاب یافت.

جبهه گيلان­غرب از دیگر آوردگاه‌های حضور وی به شمار می‌رود که منجر به جراحتش شد.

 صفرعلی همچنین در کسوت مسئول آموزش فنون نظامي به نيروهاي بسيج نيز، خدمات ارزنده­اي از خود ارائه نمود.

«سیدعلیرضا عمادی» از هم‌رزم دیرینش چنین می‌گوید: «در مراحل بحرانی، شجاعت و روحیه شهادت‌طلبی بالایی داشت. در عملیات‌های سخت هم پیش‌قدم نبرد با نیروهای بعثی بود.»

جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ترغیب و تهییج جوانان به دفاع از کشور و دل‌جوئی از خانواده‌های شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از دیگر اقدامات وی در جبهه فرهنگی محسوب می‌شود.

در نهايت، او در 30/6/1360، طي درگيري با منافقين كوردل در ساختمان بسيج قائم­شهر، به درجه رفيع شهادت نائل شد. يك روز بعد نيز، با تشييع اهالي قهرمان­پرور سوادكوه، در بوستان شهداي پل­سفيد به خاك آرميد.