نام پدر : شعبان
تاریخ تولد :1348/12/01
تاریخ شهادت : 1365/10/21
محل شهادت : شلمچه

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

حسین رسولی

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

1/2/ 1348 ـ روستای کیاسر ـ از توابع بهشهر

3- نام و شغل پدر :

شعبان ـ بازنشسته

4- نام و شغل مادر:

محترم ریاحی  ـ خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

7 فرزند شهید فرزند دوم بود.

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

در کانون خانواده ای مومن و مقید و آگاه به اصول و ارزش های اسلامی با اوضاع اقتصادی نسبتاً معمولی که از زحمات بی دریغ والدین در جهت کسب روزی حلال به دست می آمد به رشد و تکامل رسید..

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده ):

جهت فراگیر علوم حوزوی به مدت 1 سال حوزه امام محمدباقر رفته بود .

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ـــــــــــــــــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

مدرسه ابتدایی ـ بندر گز ـ  5سال

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :

مدرسه راهنمایی شهید خدمتگذار ـ بندرگز  3 سال

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان : ـــــــــــــ

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه : ــــــــــــــــــ

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت :

بله در انجام کارهایی که به او محول می شد کوتاهی نداشت خصوصاً در کارهای منزل بسیار فعالیت داشت. 

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل :

در حین تحصیل کسب علم و دانش درس حوزه را بر مدرسه ترجیح داده و درس را رها کرده.

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی :

ــــــــــــــــــــــــ

2- یگان اعزام کننده : ــــــــــــــــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ــــــــــــــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :  

مجرد ـ

2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ـــــــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ـــــــــــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

فردی بسیار مهربان و دلسوز بود، به پدر و مادر احترام می گذاشت. به همه ی اعضای خانواده عشق می ورزید و در کار خانه به خانواده کمک می کرد  و همیشه با اعضای خانواده صمیمی بود.

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی : ــــــــــــــــــ

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت : ــــــــــــــــــ

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ــــــــــــــــــ

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :

عموی شهیدش  و شخصیت و افکار حضرت امام  در روحیات وی تاثیر به سزایی داشت .

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد : ــــــــــــــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی :

در تظاهرات و راهپیمایی حضور فعالی داشت.

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل بسیج به فرمان امام لباس خاکی را برتن کرد و در برنامه ها و کارهای فرهنگی شرکت می کرد .

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ــــــــــــــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :

در جبهه حضور داشت

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

1مرحله 65/6/15 الی 65/10/21  از سپاه بندرگز ، لشکر 25 کربلا با عضویت بسیجی به منطقه جنگی اعزام شد.

3- مجموع مدت حضور در جبهه :

4 ماه و نیم

4- مسئولیت در جبهه : ـــــــــــــــــــ

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن : ــــــــــــــــــــ

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ــــــــــــــــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

تاریخ  65/10/21 در شلمچه کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

پیکر پاک و مطهر ایشان در جوار امامزاده برما روستای کیاسر خاکسپاری شد .

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

والدین شهید از خصوصیات اخلاقی شهید می گویند : هر جایی هر مظلوم را می دید به یاری وی می شتافت ، در کارهای کشاورزی به ما کمک می کرد ، بسیار مهربان بود و در درس حوزه بسیار کوشا بود، بسیار به ما توجه می کرد و کارهای مربوط به مادر را انجام می داد ، از نماز و مساجد هیچ وقت کناره نمی گرفت ، در هنگام نماز به هر طریقی می شد به مسجد می رفت و به جماعت می خواند . فرزند حرف گوش کنی بود .

 


وصیت نامه

*وصیت نامه شهید حسین علی  رسولی*

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

هرگز مپندارید کسانی که  در راه خدا کشته می شوند مرده اند بلکه آن ها  زنده اند و نزد خدای خویش روزی می خورند .

و قاتلوهم حتّی لا تکون فتنه. بکوشیدکافران را تا فتنه از میان برداشته شود.

با درود و سلام به یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) و با درود و سلام به نائب بر حقش امام خمینی پیر جماران امید مستضعفان جهان و با درود وسلام به رزمندگان کفرستیز اسلام وبا درود و سلام به امید امام و امت آیت الله منتظری قائم مقام رهبری و با درود و سلام به امت حزب الله و همیشه در صحنه و با درود و سلام  برخانواده های شهدا که عزیزان خود را در راه خدا فداکردند و با درود و سلام  بر مجروحین  و معلولین انقلاب اسلامی علل الخصوص جنگ تحمیلی  که عضوی از بدن خود را  از دست  دادن. و با درود وسلام  بر  اسیران حزب الله که در زندان ها و سیاه چال های صدامیان بعثی اسیرن.

اینجانب حسین علی رسولی فرزند شعبان دارای شماره شناسنامه 773 متولد سال 1348 عرایض خود را به خدمت شما عزیزان میرسانم.

این حقیر در حوزه ی علمیه امام محمدباقر(ع) بندرگز درحال تحصیل بودم که صدای پیامبرگونه رهبرخود خمینی روح الله را شنیدم که فرمود که در موقعیت حاضر جنگ از اهم واجبات است وهیچ چیز نمی تواند مانع آن شود و من با شنیدن این پیام امام بر خود لازم دانستم که به جبهه بروم و در خود توان جبهه رفتن را دیدم  و به جبهه آمدم و اگر به جبهه نروم در پیشگاه خداوند مسئول هستم و به ملت خود خیانت کردم.

و ای کسانی که میتوانید به جبهه بروید ولی نمیروید!  به خدا قسم اگر شما به جبهه نروید, در دنیای آخرت در پیشگاه شهدا شرمنده می شوید و از باب الجهاد نمی توانید بگذرید و مورده لعن و نفرین شهدا قرار می گیرید.

 و ای پدرومادرهاییکه مانع رفتن فرزندان خود به جبهه  می شوید بخدا قسمکه شما سخت درگمراهی هستید به شما به عنوان یک برادرکوجک توصیه می کنم که مانع رفتن فرزندان خود به جبهه نشوید. زیرا که در این دنیا به هرجه نگاه می کنیم فنا پذیر است. گرداگرده ما پر از موجودات مختلف است اما هیچکدام از آنها بقایی ندارند و چون آب روان  همه در جریانند در این دنیای دون در این جهان پر از مرگ و نیستی در این مرکز بی ثباتی و بی قراری در این سرزمین فنا و نابودی که هیچ و هیچ نمی ماند  در این جا کسی چه می تواند به خودش بنازد و یک لحظه  اظهار پایداری کند.

ای انسان بی انصاف! مگر به این سفر پرخطر فکر نکرده ای؟

 مگر نمی دانیکه این زندگی و دنیای تو وهمه  انسان ها بی علت نیست؟

 این زندگی کاملا مشابهتی که تمام افراد هم نوع تو اطاعتش می کنند همین به دنیا آمدن و از دنیا رفتن هم اینکه در همه به یک صورت شروع می شود. و به یک ترتیب پایان می پذیرد.

 آیا این قصه درخور اندیشه نیست!؟؟

 و آیا این سرگذشت واقعی  و رو در رو را باید فراموش کرد؟

 خدایا!

 چرا بعضی ها نمی خواهند فکر کنند دنیا و این لحظه ها همه و همه می گذرند و بر نمی گردند و راه و رسم زندگی همین بوده است و همین خواهد بود خدایا خودت شاهدی که من نیز این دعوت تورا لبیک گفتم و این واقعیت را قبول کردم که مرگ و زندگی در اختیاره دیگری است. توئی که ما را آفریدی . پس از چندی می میرانی چه این مطلب در  روزگار  جوانی باشد و چه در هنگام پیری و ناتوانی اتفاق افتد. چون تو همیشه دانا و توانایی.

 پس خدایا حالا که من  دعوت تو را  لبیک گفتم  تو هم آخرین آرزوی مرا بر آورده کن وآن این است که مرا طوری  بمیران که در روز محشر در مقابل  حسین و یارانش رو سفید باشم . بله بیاد روز عاشورا که حسین را شهید  نمودن و سر از تنش جدا کردن و بدن مطهرش  را لگدکوب  اسب ها نمودن  پس شما باید به حرف منافقین  و ضد انقلابیون گوش نکنید و بیدار و هوشیار باشید تا  مکر و نیرنگ  آنها را بخودشان  باز گردانید و به حرف آن کسانی که می گویند: این جوان ها چرا  بیخود می روند  به جبهه  و خود را  به کشتن  می دهندگوش نکنید و  بقول قرآن که می فرماید  در  سوره  بقره  :

 وَلاتقولوالمن یُقتِل فی سبیل الله اَموات بَل احیاء ولکن لاتَشعرون .  

 به کسانی که در راه خداکشته می شوند مرده مرده نگویید بلکه زنده اند ولی  این موضوع  را شما  درک نمی کنید.   و آنهایی  که این  حرف ها را می زنند بقول  قرآن که آنها  درک نمی کنندکه چنین حرف ها را می زنند و شما امت  حزب الله بایدآن ها را راهنمائی کنید و به آنها  بفهمانیدکه ما بیخود خود را فدا  نمی کنیم  بلکه  هدفی داریم ,  هدف مقدس که برای آن خود را فنا می کنیم  بله بقول  استاد  شهید مطهری  :  شهید آن  کسی  است  که با  فداکاری  و از خود گذشتگی  خود  و با سوختن  و خاکستر شدن  و فانی شدن  و پرتو افکندن  است  تا دیگران  در این  پرتوکه به بهای  نیستی  او تمام  شده  بنشیند و آسایش بیابند و کار خود  را انجام  دهند.

شهدا  پرتو افشانان  و شعله  های  فروزنده  اجتماعند که اگر  پرتو افشانی آنها  در  ظلمات  استبدادها و استعباد ها نبود  بشر  راه به جایی نمی برد و در روز قیامت  فرشتگان  مرحبا گویان  به استقبال  مجاهدین  راه خدا  که با شمشیر  بخود  آویخته از درب  مخصوص  باب المجاهدین  وارد  بهشت  می شوند می روند و هرآنکه جهاد در راه  خدا  به همراه  امام  عادل  ترک کند  لباس خواری  و ذلت  پوشیده  و در زندگی  تنگدست  و نیازمندگردد و دینش  از بین  برود.

 و ای انسان!   بدان که تو  برای آخرت  آفریده  شده ای  نه برای  دنیا  برای نیستی نه برای هستی  و برای  مردن نه  برای زندگانی و تو  در جای  کوچ  می باشی  و در سرای  موقت  و در راه  بسوی  آخرت  هستی  و تو رانده مرگی  که  گریزنده از آن رهائی نمی یابد و جوینده آن را  از دست  نمی دهد و ناچار  مرگ  او را در  می یاند. پس  بترس  از اینکه مرگ ترا دریابد وتو در حال گناه باشی.

و چند سخن  با هم  سن وسال ها وجوانان عزیز دارم.

ای جوانان ! نکند در رختخواب ذلت  بمیریدکه حسین( ع) در میدان  نبرد  شهید شد.

ای جوانان مبادا در غفلت  بمیرید  که علی در محراب  شهادت  شهید شد  و مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین  در راه حسین ( ع)  و با هدف  شهید شد  .

برادران  استغفار و دعا کنید و از یاد نبریدکه بهترین درمان ها برای  تسکین  دردهاست  و همیشه به یاد خدا  باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه  نیاندازد و شما را از روحانیت متعهد جدا  نکنند. که اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و جشن ابر قدرت هاست. حضورتان  را در جبهه های حق  علیه باطل  ثابت  نگه  دارید  و در  امام  بیشتر دقیق  شوید  و سعی کنید  عظمت  او رابیابید  و خود را تسلیم  او سازید و صداقت  و اخلاص خود را همچنان حفظ کنید.  اگر  فیض شهادت  نصیبم گشت آنان که پیرو خط سرخ  امام خمینی  نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند برمن نگریند و بر جنازه من  حاضر نشوند.  اما باشدکه دعاء شهدا آنان  نیز متحول شوند و به رحمت  الهی نزدیکشان کند.

 سلام  مرا به  رهبر عزیزم  برسانید  و بگوئید  تا آخرین  قطره خونم سنگر اسلام  را ترک  نخواهم کرد با خداوند پیمان می بندم که در تمام  عاشورا ها و در تمام کربلاها  با حسین(ع)  همراه باشم وسنگر او را خالی  نکنم  وتاهنگامی که همه احکام  اسلام در زیر پرچم اسلامی امام زمان (عج ) به اجرا درآید . و ای امت حزب الله همیشه در صحنه!  شما را بخون  پاک شهیدان  قسم می دهم که دست  از امام  برندارید.

 ای امت  حزب الله!

  نکند  که همانند مردم کوفه امام را یاری نکنید!

 شما باید قدر این روح خدا را بدانید. زیراکه خداوندتوسط او توانست به شما این نعمت گرانمایه که انقلاب اسلامی بدهد آری ای امت  عزیز شما باشید و امام  و بس ؛ نکند خدایی نکرده و خدا آن روز را نیاورد که دست  از امام  بکشید ونفرین حضرت  زینب که بر علیه مردم کوفه کرد  به خود شما برخوردکند.  تا جهان  باقی است  مورد  لعن  و نفرین  آیندگان  قرار می گیرد.  به خانواده های شهدا سرکشی کنید وبه آنها دل داری بدهید و به آنها بگوئیدکه راه فرزندانشان را ادامه می دهید. و انتقام خون آنها را خواهی  گرفت و نگداریدکه آنها غمی را احساس کنند و نماز جمعه و جماعت را که تابه حال فراموش نکردید و با شکوه  تمام اجرا کردید از این به بعد هم نماز جمعه و جماعت را هرچه بیشتر از پیش و با شکوه تر اجرا کنید  تا پشت  ابر قدرت ها را به لرزه در آورید. دیگر  بیشتر از این  سفارش نمی کنم زیرا  که شما  از من بهتر می دانید  و آگاه تر هستید.

حال  سخنی چند با خانواده های  شهدا دارم.  ای خانواده های  معظم  شهدا!

 شما  در پیش گاه  خداوند عزیز هستید  و آبرو دارید.  شما نور چشم  امت هستید. خدا نکندکه بگوئید ما فرزندان  خود را  از دست  دادیم.  بلکه  شما تازه  فرزندان خود را یافتید و از  دست ندادید و آنها  امانتی  بودند  از طرف  خداوند در پیشگاه  شما  و شما باید  خداوند را شکرکنید و از خدا باید طلب مغفرت کنیدکه این امانت  را صحیح وسالم  به خدا و خالق خود بازگردانید و ای خانواده های شهدا شما باید خوشحال باشیدکه چنین فرزندانی داشتید پاک و خالص و مطهرکه در راه خداوند فدا کردید.  

 و یک  سخن  با آنهایی که هنوز معنای واقعی انقلاب را نفهمیده اند.

 ای کسانی که شب ها  در خیابان ها همراه  منافقین  و  ولگردهای کوچه  و خیابان که شب  تا صبح  قدم  می زنید و حرف های  دروغین  منافقین  را گوش می دهید و دست  به کارهای  خلاف  می زنید. بترسید از خدا چرا شما آگاه نیستید؟ و شما باید آینده کشور را  اداره  نمائید. شما رابه خون  شهدا قسم  دست از این کارها  بردارید و به فکر  آینده خود باشید. و ای پدر  و مادر عزیز شما باید افتخار کنید وتمام مادران شهدا باید افتخارکنندکه چنین فرزندی را در دامان خودپرورانده اید که بسیار پاک و خالص و با ایمان  هستند  و جایشان  در  بهشت  است  و شما  باید افتخار  کنید که چنین  فرزندانی  را تربیت کرده اند  و یک حدیث از ائمه  اطهار داریم که می فرماید:

:  الجنة تحت  اقدام  الامهات:

 بهشت  زیر پای  مادران  است.

 و شما مادران  شهدا  هم جزو  چنین مادران هستید  خوشا به حال  شما .

ای پدر و مادر عزیز و گرامی می دانم  که برای من سال ها  زحمت کشیده اید  و  مرابه اینجا  رسانده اید  و من  نتوانسته  ام جبران  زحمت های شما را  نمایم. و ازتو مادر  عزیز می خواهم که در مرگم  صبر کنی  زیرا که  قرآن می فرماید : براستی که خدا با صابران است و ای مادر عزیز و پدر گرامی  من از شما می خواهم در مرگم جامه   سیاه نپوشید و به جای  خرما  شیرینی  پخش کنید در بین مردم.

  ای  پدر ومادر عزیز انسان  هروقت باشد باید بمیرد چه امروز و چه فردا پس چه بهتر است که مرگ انسان با عزت باشد زیرا که امام حسین (ع) و امام  علی (ع)  می گویند: خدایا اگر می خواهم در بستر بمیرم  چه بهتر  است مرگ  ما با عزت باشد و در راه  تو و در حال جهاد بمیرم. و در همین  باره امام صادق  می فرماید: که  من مردن  در بستر را ننگ می دانم. و مادر عزیز دو عموی من در حال جهاد در راه خدا  شهیدشدن پس چرا من در حال جهاد  و درراه خدا کشته  نشوم.

 مادر عزیز اگر خواستی گریه کنی  بر امام حسین  و اهل  بیت  او گریه کن  و ای مادر خون  من از خون  علی اصغر و علی اکبر و قاسم  امام حسین سرخ تر نیست  و خون  من از خون  دو عموی  شهیدم  رمضان علی  و رضا علی سرخ تر نیست.  چند سخن  با برادرانم دارم . ای برادران عزیز  در نماز  جمعه و جماعت ها  شرکت کنید. زیرا که نمازکارخانه انسان سازی است وشما  با رفتن به  نماز جمعه  و جماعات  پشت منافقین  رابه لرزه  در آورید.

 برادران  عزیز هیچ گاه  نگذارید اسلحه خونین من زمین بیفتد اسلحه مرا  بردارید و سنگر مرا پر کنید و دست  از امام  برندارید و  وحدت خود را حفظ کنید وکلمه وحدت از یادتان  نرود.

 این پرچم اسلام که امروز  بلند است

 از همت  مردی چو سهند است.

گر دشمن ما گشت فراری نگذارید

چون صید گریزان شده از بندو کمند است.

 مردانه دراین رزمگه امروز بکوشید

 جز وعتصموگفته اشرار چرند است.

ای خلق مسلمان  همه از جای  بجنبید

  هرجاکه رود دشمن خونخوار ببند است.

  اگر خدا خواست  و شهادت  نصیبم گشت خواهر کوچکم را پهلوی جنازه ام بیاورید و به  او بگوئید که این برادرتوست که در راه خدا شهید شد تا او راه زینب گونه  را برود. و در مرگم  صبور باشد و به برادر کوچکم هادی بگوییدکه دیگر که او دیگر در روزهای  پنچ شنبه و جمعه  نمی آید که  تو رابغل کند  وتو را درکوچه  ها بگرداند و او به جنگ  در راه  خدا  رفت  و شهید  شد و دیگر  بر نمی گردد . تا او بتواند راه مستقیم و اسلامی  را تشخیص  دهد و در راه  خدا  قدم بردارد. در اینجا می گویم که من آرزوی  زیارت امام  رضا (ع) را داشتم  ولی  موفق نشدم  و عوض بنده از کلیه  برادران  می خواهم که هرگاه به زیارت امام رضا رفتند زیارت کنند.

در مورد تشیع جنازه ام  می گویم که مرا  روز پنچ شنبه  تشیع جنازه کنید. و جنازه ام را صبح زود پنچ شنبه داخل حیاط حوزه ببرید.  و برادران  طلاب در کنار  جنازه ام دعای ندبه بخوانند  و امام را دعا کنند.

وقتی جنازه ام را آوردند در داخل حیاط خانه از دائی  و شوهر عمه ام  می خواهم که برایم مدح بخوانند.

 من راضی نیستم جنازه ام را نامحرمان ببینند البته  با اجازه  پدرم  اشکالی  ندارد.  و جنازه  ام  را برادران  طلاب  و برادران  گروه  22 نفره  پایگاه شهید  قدر علی ربانی بدوش  بگیرن .

مرا در امام  زاده لُرما هزار جریب پهلو یا وسط عمو هایم  دفن کنید.

 در خاتمه  از  همه  امت  حزب الله  و فامیلان  و بستگان  خواهش می کنم  که  اگر سوء ظنی  ازاین حقیر دیدند مورد عفو و بخشش  خود قرار دهند.

 سلام مرا به  امام عزیز برسانید.

از همه  شما  التماس دعا دارم  و شما را  بخدای بزرگ  می سپارم.

دعا برای فرج  امام  زمان  و سلامتی امام  را فراموش  نکنید  

و السلام علی  من  تبع  الهدی

 برادر حقیر شما حسینعلی  رسولی

الحقیر حسینعلی رسولی  

مرگ بر آمریکا و شوروی و اسرائیل

65/4/20

 ساعت 10:43صبح

ده و چهل و سه دقیقه

 خدایا خدایا  تا انقلاب  مهدی  خمینی  را نگهدار

 ستارگان که رفتند خورشید رانگهدار

  از عمر ما بکاه  و بر عمر  رهبر  افزای.

  رزمندگان  اسلام  پیروزشان  بگردان.

 مرگ بر  صدام  یزید کافر.