نام پدر : سبز علی
تاریخ تولد :1346/05/06
تاریخ شهادت : 1365/09/17
محل شهادت : گیلان غرب

زندگی نامه

تولد

 
شهید مرتضی رستمی نیم چاهی (۱۳۴۶ نکا ) متولد روستای زیبای نیم چاه شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. مرتضی رستمی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش معصومه صفری ولاشدی و پدرش سبزعلی نام داشت.

 

تحصیلات و خانواده

 
مرتضی رستمی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت، تحصیلات را در مقطع چهارم ابتدایی با موفقیت پایان رسانید.شهید بزرگوار مجرد بود.

 

شهادت

 
مرتضی رستمی سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و در لشکر ۸۱ زرهی به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۵/۰۹/۱۷ هجری شمسی در منطقه گیلانغرب شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید رستمی در مورخه ۱۳۶۵/۰۹/۲۴ تشییع و در امامزاده علی اکبر علیه السلام دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.


وصیت نامه

فرازهایی از وصیتنامه شهید رستمی

 

... حال که میبینم دست جنایتکاران امپریالیسم غرب از آستین صدام کافر بیرون آمده و گلوی مومنین خدا را می فشارد و پنجه بر سرزمین شهید پرور اسلام گذارده به نبرد با این دیو صفتان می روم و ماندن در پشت جبهه را بدون تحرک یک ننگ بزرگ می دانم... گوش به فرمان امام امت باشید و در کارهایتان خدا را در نظر بگیرید و به پیام های پیامبر گونه امام امت عمل کنید و وحدت را حفظ کنید، وحدت را می گویم ولی نه وحدتی که مانند این باشد که چشم هایتان را روی هم بگذارید و هنگامی که باز می کنید ببینید در راس کارها کسانی غیر اسلامی امده اند پس هوشیار باشید و در خط مستقیم ولایت فقیه حرکت کنید.

... صدام خیال می کند اتکا خوب و مستحکمی دارد. حال آنکه اشتباه است و آن تکیه گاه سست ترین است. اما ما به خدای بزرگ و قادر و توانا تکیه داریم باید بدانیم که حتما بر کفار غلبه خواهیم کرد و حکومت عدل امام علی را در سراسر جهان به اجرا در خواهیم آورد.

... برای مسئولیت ها سعی کنید همواره خدا را ناظر بر اعمال خود ببینید و بر نفس خود غالب باشید و همیشه حق را در نظر بگیرید.

امیدوارم که اگر شهید شدم جای مرا پر کنید و همیشه پیش خدا کوچک باشید