نام پدر : محمود
تاریخ تولد :1346/03/01
تاریخ شهادت : 1365/02/31
محل شهادت : حاج عمران

وصیت نامه

*وصيت­نامه شهيد محمد رحمتي*

 

بسم رب الشهدا و الصديقين

به نام الله پاسدار حرمت خون شهيدان

حسين­بن­علي (ع) فرمود: مردم بندگان دنيا هستند و دين ورد زبان آن­هاست تا وقتي كه با زندگي مادي­شان بسازند اما به هنگام آزمايش و گرفتاري­ها دين­دار كم است. ما را از مرگ در راه هدف هيچ باكي نيست زيرا در قاموس شهادت واژه وحشت نيست چون به حق هستيم و براي خدا مي­جنگيم و اما من هدف و مقصد خود را روشن به قلم مي­آورم. هدف و مقصد پيدا كردن يك محيط آرام و چند روزه نيست. اگر من دنبال اين چيزها بودم، در شهر و روستاي خودم مي­ماندم. هدف برپا كردن اسلام و نجات دادت مسلمين از چنگال ظالمان و استبدادگران و جهان­خواران است. من نمي­توانم بنشينم و ببينم مسلمان­ها گروه گروه در زير ستم مستكبران و ظالمان شرق و غرب در آتش فقر از بين بروند. نمي­توانم آرام بگيرم كه جمعيت بسياري از دشمنان قرآن كتاب آسماني رسول خدا (ص) و احكام آن را از بين ببرند. چون هدف ما برقرار كردن احكام قرآن و قانون حسين­بن­علي (ع) است. همچنين هدف ما نجات دادن اسلام و مسلمين از چنگال استبدادگران و ستمگران است. براي درهم فرو ريختن كاظم ظلم و ستمگري از خانه و زندگي بيرون شدم. براي به پا كردن نهضت حسين­بن­علي (ع) و سربلند كردن اسلام و مقررات اسلامي به شهر و ديار غرب و جنوب آمده­ام. اين­جاها آمده­ام تا به دنيا بفهمانم كه ما را از مرگ در راه هدف هيچ باكي نيست زيرا به حق هستيم و براي خدا مي­جنگيم. دوست دارم كه در درد و رنج محرومين دنيا شريك باشم و همچون جانبازي خاكي براي نجات قدس بجنگيم تا به درجه شهادت كه براي جوانمردان زشت نيست، برسيم. آن­ هم شهادت در راه اسلام باشد.

جامه شهادت به تن جوانمردان چه زيباست. شيرين­ترين لحظه زندگي پيروان حسين­بن­علي (ع) هنگامي است كه جان خود را در ركاب نيك­مردان آسماني از دست بدهد. اگرچه در اين گيرودارها پيروزمندانه برگردد. ما با اين مبارزه خواستيم كه مسلمان و محرومان و مستضعفان را از چنگال شرق و غرب آزاد سازيم و چپاول­گران و منافقان را از روي زمين برداريم و در پي حكومت اصيل اسلام و كتاب كه از خوت مولايش حسين (ع) جوشيده است را بخوانيم و بر تن جامعه خونين يا زيارت يا شهادت را بپوشيم. براي سكوت استبداد و ستمگري و رسيدن به يك هدف الهي و مقدس قرآني گران و سنگين بود. اما ارزش واقعي آن تمام دوراهي­ها و سختي­ها را آسان مي­كند. صحيح هست كه در راه رسيدن به اين هدف مقدس بايد شهيد شد و كشته داد به اسارت بايد رفت زيرا راهي جز صراط مستقيم نيست. جز چشم­پوشي از اسلام و قرآن آن هم غيرممكن است اگرچه شهيد مي­شويم و كشته مي­دهيم و به اسارت مي­رويم ولي نتيجه همان وعهده قرآن است كه به زودي خواهيم رسدي و چه نيكوست اين وعده قرآن و امام شما.

اي مردم كساني كه دوست نداريد در نظام جمهوري اسلامي قدم مثبت برداريد و آن­هايي كه در زير دامان زن و فرزند چسبيده­اند، فقط به بهانه فرزندم .... فلان است يا مثلاً از ما گذشت خجالت نمي­كشد. مولايم امام حسين (ع) پنجاه­وپنج ساله بود كه به شهادت رسيد. حبيب­بن مظاهر هفتادودو ساله بود كه به شهادت رسيد. حنظله قسيل­الملائكه زمان ازدواج او بود كه به شهادت رسيد. چرا نمي­آييد مدتي از زن و فرزند خود دور بشويد. مگر اين­ها از آخرت شما بيشتر ارزش دارند؟ بياييد براي خدا و آخرت خودتان در راه آن ايزد منان جهاد كنيد. دروغ نگوييد كه پيروان حسين (ع) هستيد مگر اين چند روز دنيا چه ارزشي دارد كه وابسته شده­ايد. دوست دارم زمين خدا زيراندازم و آسمان بلند رواندازم باشد و از تمام دنيا و متعلقات آن آزاد گردم.

اما پدر و مادر عزيزم! مي­دانم در زندگي باعث زحمات شما شده­ام. به هرحال حلالم كنيد. مطمئن باشيد فراموش­تان نخواهم كرد. در شهادت من گريه شما طوري نباشد كه دشمن خوشحال شود. برادران و خواهرانم! راه من را ادامه دهيد با زبان، با قلم و با عمل مواظب باشيد.

اما همسر گرامي­ام! مي­دانم در زندگي كوتاهم نتوانستم شوهر خوبي برايت باشم. مردن براي همه است چه خوب كه با شهادت و در قاموس شهادت باشد. فرزندم را خوب نگهداري كن او را به تو سپردم پشتيبان اين انقلاب و روحانيت خط امام باشيد. لحظه­اي از امام دور نباشيد.

 و اما شما خواهران و مادران! قهرماني زينب (س) در قبل و بعد از شهادت امام حسين (ع) در نجات اسلام از دست حكومت خودسرانه و جبارانه بني­اميه دنباله شهادت حسين­بن­علي (ع) و حوادث كربلا سهم بسيار بزرگي داشته است. و شما خواهرانم و مادرانم بياييد زينب­گونه باشيد. اي خواهران و مادران كوبنده­تر از خون من، حجاب شماست. خدايا! تو را شكر مي­كنم كه غم را آفريدي و بندگان خالص را بر آن سنجيدي و اما در پايان مرا در زادگاهم دفن كنيد. به خدا قسم به خاطر شهدا مي­خواهم در روستاي خودم پيش شهدا دفن بشوم والّا هرگز اين را نمي­گفتم. در ضمن بيست روز روزه و شش ماه نماز را برايم به جا آوريد.

درود بر خميني، مرگ بر آمريكا، مرگ بر شوروي، اسرائيل، منافقين

                                                                    خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.     


زندگی نامه

اسکن زندگینامه درقسمت تصاویرموجودمی باشد