نام پدر : عزیز
تاریخ تولد :1341/03/05
تاریخ شهادت : 1362/04/06
محل شهادت : سردشت(دوپازا)

زندگی نامه

تولد

 
شهید شعبانعلی راستگو چلمردی (۱۳۴۱ نکا _ ۱۳۶۲ سردشت) متولد روستای زیبای چلمردی شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. شعبانعلی راستگو چلمردی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش تاج ماه حسین زاده و پدرش عزیز نام داشت.
 

تحصیلات و خانواده

 
شعبانعلی راستگو در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت، تحصیلات را در مقطع پنجم ابتدایی با موفقیت پایان رسانید.شهید بزرگوار مجرد و فرزند پنجم خانواده بود.
 

شهادت

 
شعبانعلی راستگو سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و در لشکر ۲۸ سنندج به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۲/۰۴/۰۶ هجری شمسی در منطقه سردشت / ارتفاعات دوپازا شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید راستگو پس از مدتها مفقودالاثر بودن در سال/۱۳۶۷ تشییع و در زادگاهش چلمردی دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.
 

 


وصیت نامه

فرازهایی از وصیتنامه شهید راستگو

 
... بقول امام امت که فرموده است: خدمت سربازی یک نوع عبادت است. اری پدر جان واقعا یک عبادت بزرگ است من شخصا احساس غرور می کنم که در این خدمت سربازی مشغول هستم. و یک وصیت دارم که اگر خداوند متعال عنایت نمود و شهادت نصیب من شد... دعا کنید که رزمندگان اسلام پیروز بشوند و راه شهیدان که همان راه حسین بن علی ع است را ادامه دهید... به امید پیروزی رزمندگان اسلام