نام پدر : محمد علی
تاریخ تولد :1344/07/07
تاریخ شهادت : 1361/12/29
محل شهادت : جارم(جاده زیراب - شیرگاه)

زندگی نامه

*زندگی نامه شهيد يوسف­علي درخوش بايعكلايي*

 

 

نام پدر: محمدعلي

سال 1344، براي ششمين مرتبه، شادي‌ای به زندگي «محمّدعلي و گل­صفا» هديه داده شد. نامش را «یوسف‌علی» نهادند.

كودكانه­هاي يوسف­علي در كوي و برزن روستاي «استخرسر» پل­سفيد و دامان پرمهر خانواده‌ای زحمتکش و متدین خاطره شد.

پدر، كارمند شركت البرز مركزي سوادكوه بود و مادر، گرم خانه­داري و فرزندپروري.

تحصيلاتش به مقطع راهنمايي در مدرسه «مظفر دادگر» پل­سفيد ختم مي­شود.

او كه به علت شرايط نامساعد مالي آن زمان، از ادامه درس خواندن باز مانده بود، كمك­كار پدر و مادر در امور خانه­ شد و سپس، كارمند شركت البرز مركزي.

در بيان خصوصيات اخلاقي او، همين بس كه در خوش­خلقي زبانزد بود. او با همه اعضاي خانواده، رابطه گرم و صميمي داشت. علاوه بر آن، در برابر والدین نیز، نهایت ادب و تواضع را به خرج می‌داد و در همه حال، رضایت‌شان را مد نظر داشت.

این فرزند نیک‌سیرت که پرورش‌یافته یک تربیت دینی بود، در ادای واجبات و مستحبات، کوشا بود و در اجتناب از محرمات، پیشتاز. قرآن، این مصحف نورانی را نیز هماره به گوش جان می‌سپرد و در عمل به آن، اهتمامی دیگرگونه به خرج می‌داد.

او در 21/9/1361 با پوشيدن جامه پاسداري به واحد عمليات طرح جنگل پيوست و به مقابله با منافقين كوردل پرداخت.

و عاقبت، یوسف‌علی در 29  اسفند 1361 در جادّه زيرآب ـ شيرگاه، طي درگيري با منافقين، به ضيافت حق در عرش اعلي پيوست. سپس با  تشييع اهالي قهرمان­پرور سوادكوه، در بوستان شهداي زادگاهش به خاك آرميد.

«فاطمه طاهري» از همسرش، اين­گونه مي­گويد: «ارادت خاصي به اهل­بيت(ع)، به‌خصوص امام‌رضا(ع) داشت. تا این‌که يك روز قبل از شهادتش، وسايل سفر را آماده كرده بوديم كه به پابوس امام رضا برويم كه خبر شهادتش آمد.» 


وصیت نامه

 

                                                                 *** بسم الله الرحمن االرحیم ***

وَ لا تَحسَبَنَّ اَّلذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ الله اَمواتاً بَل اَحیاَ عِندَ رَبِّهِم یَرزُقون

شهادت تقدیری است الهی که در عرصه هستی و حیات جریان پیدا می کند.

سلام ای مادر مهربان و ای پدر گرامی! سلام بر شما، سلام بر تو ای مادر مهربانم، سلام بر تو که ما را شیر پاک داده ای و مرا به این سن رساندی مادرم افتخار کن که این چنین فرزندانی را به نامهای اسمائیل و یوسفعلی در راه اسلام و قرآن دادید. مادرم افتخارکن و خدا را شکرکن که در جمع فرزندان تو دو فرزند را در راه اسلام دادی.

 ای پدر و مادردلیرم! از شما استدعا دارم خود را از صبر کننده گان قرار دهید و خدا را شکر کنید که ثمره زندگیتان در راه خدا شهید شدند نه در راه ظلالت.

مادرم! من نمی گویم برای من گریه مکنید، امام حسین برای نوجوانش علی اکبر گریه می کرد. گریه کن در خانه خود در پیش مردم اگر پیش مردم گریه کنید در درون آنها دشمنان من و دشمنان شهداء و امام سوء استفاده خواهند کرد. مادرم اسلام به خون ما جوانان احتیاج دارد، اگر این خون ما نبود اسلام وجود نداشت من وتو به دستور اسلام عمل می کنیم. پس باید این خونها باشد تا اسلام بارور گردد مادرم و پدرم شما می دانید که شهدا پیش خدا گم نمی شوند، اگر من شهید شدم هیچ نگرانی نداشته باشید و افتخار کنید و ای برادران مسلمان سعی کنید  از خون من ودیگر شهدا برای اسلام و انقلاب اسلامی بهره برداری و تقویت کنید. و کسانیکه حتی به اندازه یک خشخاش با انقلاب اسلامی و دولت وسپاه پاسداران مخالفند نباید در تشییع جنازه ام شرکت کنند و همچنین در مزارم، و آنها روح مرا در عذاب می گذارند.

مسئولیت خیلی سنگین است، پاسدارم و فرزند امام خمینی هستم چون امام می گوید، ای کاش من هم یک پاسدار بودم و باید اسلام را یاری کرد زیرا امروز تمامی کفر جهانی بر علیه اسلام برخواستند.

آری " کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا " و در هر کربلائی حسین وجود دارد و حسین زمان ما هم امام خمینی هست، و او را یاری کنید که خدا را یاری کرده اید. ای امت مسلمان و ای پویندگان راه اسلام و قرآن هرگز امام را تنها نگذارید و تنها آرزوی من این است که به کربلا بروم و کربلا را ببینم و همچنین صورت نورانی امام امت خمینی بت شکن را از نزدیک ببوسم.

و ای خواهرانم! شما مانند زینب باشید و زینب وار زندگی کنید. هرگز من و برادرم اسماعیل را فراموش نکنید و هر غروب پنج شنبه در مزارم بیائید و من منتظر شما هستم و اگر پیکر نازنین برادرم را آورده اند مرا در بغل او در سید سر دفن کنید. و اگر من زودتر شهید شدم پیکر نازنین برادرم را نیاوردند مرا در تپه سر دفن کنید و اگر کسی از من بدی دید از قول من عذر خواهی کنید.

منتظران را گوئید چشمها را پر آی نمائید آقایمان مهدی خواهد آمد.

مستضعفان را گوئید دعا نمائید غمخوار مؤمنان خواهد آمد.

دردمندان را گوئید فریاد زنند تسلی دهنده قلبها خواهد آمد.

عاشقان را گوئید دم جان سوز دیگر آرند معشوق خواهد آمد.

خونین کفنان را گوئید مهدی منتقم خواهد آمد.

مرا ببخشید که سر شما را درد آورده ام.

وقتی که مرا دفن کردید سه مرتبه بگوئید :

مرگ بر آمریکا، درود بر خمینی، سلام بر شهیدان.

وَ مَن یُقاتِلُ الله اَو یَغلِب فَسَوفَ تُؤتیه اجراً عظیماً.

هر کس در جهاد براه ما کشته شود یا فاتح گردید، زود باشد که او را در بهشت ابدی اجر عظیم دهیم. (قرآن کریم)

قال رسول الله: ما من قطره احب الن الله عزوجل من قطره دم فی سبیل الله

هیچ قطره ای نزد خدا از قطره خونی که در راه او ریخته شود عزیزتر و گرانبهاتر نیست. (وسائل الشیعه جلد11)

قال رسول الله: اشرف الموت قتل الشهادت ....... شرافتمندترین مرگها شهادت است.

*** یوسفعلی درخوش***

تاریخ5/10/1361

*************************************************