نام پدر : رجب علی
تاریخ تولد :1342/04/08
تاریخ شهادت : 1364/11/23
محل شهادت : فاو

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی:

1-نام و نام خانوادگی، نام مستعار:

قربانعلی خلیلیان

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

8/4/1342، روستای تویه رود بار شهرستان دامغان

3- نام و شغل پدر:

رجبعلی،

4- نام و شغل مادر:

بی بی نساء،

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

هفت، آخرین

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی:

در کانون خانواده ای، بااصالت، با خدا، مومن، فداکار و زحمتکش با اوضاع اقتصادی که از زحمات و سختیهای پدر و مادر تأمین می شد به رشد و نبوغ رسید.  

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب،کلاس قرآن،حوزه علمیه نام فرد آموزش دهنده):

 از تولد تا 48 در دامغان روستای تویه و از 48 تا شهادت در بهشهر  

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود):ــــــــــــــــــ

 

 

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان:

مدرسه ابتدایی (5 سال)

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی:

مدرسه راهنمایی (3 سال)

3- نام مدرسه، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان:

دبیرستان شهید مطهری اقتصاد اجتماعی (4 سال) 

4- تحصیلات دانشگاهی، رشته و نام دانشگاه: ــــــــــــــــــ

 

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟چه کاری و چه مدت:

بله، در کارهایی که خانواده به کمک او نیازمند بودند. کوتاهی نمی کرد و نیز به دیگران نیز کمک می کرد.

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل:

عشق به وطن، دفاع از نوامیس عواملی بودند که او را به سمت جبهه کشاندند و سبب شدند تا او از کسب علم و دانش دست بکشد.

 

پ)سربازی:

1- خدمت سربازی: ــــــــــــــــــ

 

2- یگان اعزام کننده: ــــــــــــــــــ

 

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی: ــــــــــــــــــ

 

ت) ازدواج:

1-وضعیت تاهل:

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج: ــــــــــــــــــ

 

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ــــــــــــــــــ

 

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

احترام و ارزش والدین را درک می کرد  به آنان علاقمند بود، خصوصاً به مادر علاقه خاصی داشت. و به او می گفت:« مادر هر کاری داری به من بده تا برایت انجام دهم »با اینکه یک دستش معلول بود ولی کارهایش را به خوبی انجام می داد. وقتی حمام می رفت لباس را خودش می شست به مادر نمی داد. و به او می گفت:« مادر برنج داری بیاور تا من پاک کنم.» مادر برنج که می آورد. می گفت:« مادر بیشتر بیاور، تو نمی توانی پاک کنی پاهایت درد می کند» او کارهای مادر را انجام می داد با پدر نیز با مهربانی و عطوفت رفتار می کرد.

 

ث)شغل شهید:

1- شغل رسمی و شغل فرعی: ــــــــــــــــــ

 

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت: ــــــــــــــــــ

 

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ــــــــــــــــــ

 

ج) فعالیت های انقلابی:

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند:

اعتقادات دینی و مذهبی خصوصاً نماز خواندن و روزه گرفتن او و اینکه مکان نماز خواندنش را همیشه تغییر می داد از این مسجد به آن مسجد می رفت، و کمک به دیگران از جمله مواردی بودند که در وجود او تأثیر زیادی داشت  و او را متحیر و منقلب می کردند.

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد، خانواده یا گروه اشاره دارد:

یکی از مواردی که سبب تأثیرپذیری دیگران علی الخصوص خانواده و دوستان به او می شد، حساسیت زیاد او  از  مسأله غیبت بود او هیچ وقت در جمعی که غیبت می کردند نمی نشست یا اگر کسی شروع به غیبت می کرد. آن مجلس را ترک می کرد.

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی:

او هنگامیکه در مدرسه به تحصیل مشغول بود. به همراه شاگردان دیگر در بهشهر، به تظاهرات و راهپیمایی می رفت تا حمایت خود را از امام و انقلاب اعلام کند.

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه:

او از سال 62 به عضویت فعال پایگاه شهدای مهدیه بهشهر درآمد. و از طریق این نهاد به جبهه اعزام شد.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت، با بیان اتفاق آورده شود: ــــــــــــــــــ

 

ح) سوابق جبهه:

1- حضور در جبهه:

در جبهه حضور داشت

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها، یگان اعزام کننده، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد:

او طی 7 مرحله از تاریخ 24/7/61 الی 23/11/64 از سپاه بهشهر لشکر 25 کربلا با عضویت بسیجی به منطقه جنگی، غرب اعزام شد.  

3- مجموع مدت حضور در جبهه:

تقریباً 26 ماه

4- مسئولیت در جبهه:

تک تیرانداز، فرمانده دسته، رزمنده

5- دفعات، مکان و نحوه ی مجروح شدن: ــــــــــــــــــ

 

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد: ــــــــــــــــــ

 

7- مکان، زمان، عملیات و نحوه‌‌ی شهادت:

در تاریخ 23/11/64 در شهر فاو والفجر 8 بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری:

27/12/64، گلزار شهدای بهشت فاطمه ساور

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره، ویژگی های شهید (توجه: حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد.)

خواهر شهید، ام الیلا، با بیان خاطره ای در باب کمک به دیگران می گوید، «او همیشه به من می گفت:« خواهر شخصی نیازمند هست که نمی تواند به خودش برسد و کارهای خود را انجام دهد. تو برو خانه اش و کارش را انجام بده» حتی موقع غذا وقتی مادر برایش غذا می کشید مقداری را درون ظرفی می ریخت برای آن پیرزن می برد و ظرف هایش را می شست و اگر کاری داشت برایش انجام می داد به من هم تأکید می کرد که اگر می توانی برو به آن پیرزن کمک کن، تنها و ناتوان است. او تمام این کارها را انجام می داد و هیچ گاه اعتراضی نمی کرد و نمی گفت که من خسته شده ام»

در وصف سجایای اخلاقی او خواهرش ،ام النساء با بیان مطالبی میگوید: او با تمام خانواده اخلاقی یکسان داشت، اسراف را دوست نداشت و لباس های کهنه را می پوشید و تا لباسش پاره و خراب نمی شد نمی انداخت. و به ما هم می گفت:« لباس اضافه نخرید و در خانه انباشته نکنید. لباسی بپوشید که اندامتان مشخص نباشد.» و همیشه به ما می گفت:« نماز اول وقت را ترک نکنید و بچه ها را کتک نزنید بلکه با زبان گفتاری آنان را متوجه کنید. فرزندانتان را طوری تربیت کنید که فردای قیامت، شرمنده نباشیم.»


وصیت نامه

 *وصیتنامه شهید قربانعلی خلیلیان *

بسم الله الرحمن الرحیم

فوق کل ذی بربر- حتی یقتل فی سبیلالله فاذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه بر.

رسول اکرم (ص) فرمودند: فوق هر نیکوکاری نیکوای است تا وقتی که انسان در راه خدا کشته شود که دیگر بالاتر از کشته شدن در راه خدا چیزی نیست.

سلام بر امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام عزیزمان و درود و رحمت بر روان پاک شهیدان اسلام و درود بر تمامی رزمندگان اسلام و درود بر تمامی خادمین صدیق به اسلام

انالله و انا الیه راجعون- همه از اوئیم و بسوی او باز می گردیم- خداوندا تو مرگ و زندگانی را قراردادی تا ما را بیازمائی بارالها تو ناظر بر اعمال مائی و هر عملیات را ثبت و ضبط می کنی ما مخلوق خدائیم و خداوند چگونه زیستن و طریقه رسیدن به سعادت را به ما فرموده- باشد که انشاا... مطیع فرمان او باشیم و خداوند ما را هدایت گرداند- در این برهه از زمان مهمترین مسئلۀ ما جنگ است که اگر ما در این رابطه فرمان خدا را عملی کنیم سعاتمندیم و وظیفۀ ما در این قبال (در سوره انفال- آیه 39 مشخص شده: ای مومنان با کافران جهاد کنید که در زمین فتنه و فساد دیگر نماند و آئین همه دین خدا گردد و چنانچه دست از کفر کشیدند خدا بر اعمالشان بصییر و آگاه است) حدود چند سالی است دولت بعثی عراق به فرمان اربابش به کشور اسلامیمان تجاوز کرده تا قسمتی از خاک میهن عزیزمان را تصاحب کند و همچنین به خیال خامشان عاملی برای از بین بردن انقلاب اسلامی گردد ولی این ابلهان نمی فهمند، نوری را که خدا روشن کند احدی قادر به خاموش کردن آن نیست هر کس به نوبه خود باید در رابطه با جنگ وظیفه اش را انجام دهد. و این را بدانیم که مسئلۀ جنگ یک آزمایش بزرگ الهی است. خوشا به حال آنان که دعوت حق را لبیک گفته و ندای امام عزیز را به جان خریدندکه امام عزیز در این رابطه فرمودند: رفتن به جبهه واجب کفائی است-

امت شهیدپرور: به این آیه خوب گوش دهید تا عمق نیات قلبی جوانان و پدرانی که به جبهه می شتابند دریابید: (سوره انعام آیه 32 دنیا جز بازیچۀ کودکان و هوسرانی بی خردان هیچ نیست و همانا سرای دیگراهل تقوا را نیکوتر است آیا تعقل و اندیشه در این نمی کنند) همینطور به این آیه توجه کنید که تا اصل مطلب را مطرح کنم.

(سوره توبه آیه 20: آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا با مال و جانشان جهاد کردند آنها ار نزد خدا مقام بلندی است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند) آیۀ اول به ما می گوید: ای انسان دل به دنیا نبند و دنیا را هدف قرار نده که جز بازیچه ای بیش نیست و اگرانشاء ا... اهل تقوی باشیم و به کمک خداوند تقوی را پیشه کنیم با ایمان سرای دیگر است و آن رستگاری در 3 دنیای باقی و فانی.

(سوره توبه آیه21: پروردگارشان به رحمت بی منتهای خویش بشارت دهد به مقام رضا و خشنودی خویش به بهشت هائی که در آنجا آنها را نعمت جاودانی است) چرا باید دل به دنیا بست در صورتی که چند صباحی بیش همچون مسافری در این ره بوده و باید به دیار ابد سفر کنیم- چرا که خداوند مرا خلق کرده، خود را فدای او ننمایم من که مالک خود نیستم خداوند دارد مرا می آزماید که این امانت را چگونه به سر منزل مقصود می رسانم در قسمتی از تعقیب نماز عصر آمده است: پناه آوردنده به تو که از خود دارای هیچ نفع و ضرری نیست و مرگ و زندگی و حشر و نشرش هیچ به اختیار او نیست- از این کلام خداوند می فهمیم که ما مالک خود نیستیم و مرگ و زندگانی و ... به اختیار ما نیست و هر چه هست خداست. و خداوند راه را به ما نشان داده، ما هستیم اگر طالب سعادتیم به فرمان حق تعالی عمل کنیم- اگر یک توجهی به قبرستان شود درک خواهیم کرد آنهائی که در آنجا آرمیده اند یک روزی مثل ما زنده بودند و مدت اندکی در این دنیای فانی از نعمتهای خدا بهره مند گشتند و سرانجام از این جهان رخت بربستند توجه کنیم سرنوشت همۀ ما اینچنین است زندگی اندک سرانجام مرگ که مرگ خود زندگی مجدد است  سختیهای اندک این دنیا قابل تحمل است ولی عذاب آخرت چطور- لحظه های مرگ- برزخ- قیامت و صراط را چگونه تحمل کنیم. اندکی به یاد آخرت باشیم آن روزی که همه باید در دادگاه الهی محاکمه شویم- من خود را می بینم هنوز برای سفر آخرت آماده نیستم حال که خداوند دلهای ما را به نور ایمان روشن و منور بگرداند.

برادران و خواهران آیا خودتان را برای سفر آماده کرده اید فکر کنید لحظه ای چند ملک الموت به سراغتان می آید و شما را قبض روح می کند آیا جوابی نزد خدا دارید اندکی به مرگ بیاندیشیم. به این آیه توجه کنید. (سوره بقره آیه 123: بترسید از روزی که هر کس جزای عمل خود بیند و کسی را بجای دیگری مجازات نکنند و از هیچکس فدائی پذیرفته نشود و شفاعت کسی سودمند نبود و کسی را یاوری نباشد).

آیۀ دیگر (سوره لقمان آیه 33: ای مردم بترسید و بیندیشید از آن روزی که نه هیچ پدری را بجای فرزند و نه هیچ فرزندی را به جای پدر پاداش و کیفر کنند البته وعدۀ خدا حق و حتمی است پس زنهار شما را زندگانی دنیا فریب ندهد و از عقاب خدا شیطان به عفو و کرمش سخت مغرورتان نگرداند). آیه دیگر (سوره عنکبوت آیه 64: این زندگانی چند روزه دنیا افسوس و بازیچه بیش نیست و زندگانی اگر مردم بدانید به حقیقت دار آخرت است) آیه اول به ما می گوید: هر کس مسئول کار خودش است و طبق عملمان در آن دنیا پاداش و کیفر داریم. اگر خدائی نکرده اعمال ناپسند انجام دادیم در آن دنیا عذاب است. عذابی بس عظیم که هیچ نتوانیم تصورش کنیم و اگر انشاءا... خوبی کنیم پاداش داریم آن هم پاداش بسیار عظیم خداوند همۀ ما را از عذاب آخرت و آتش جهنم در امان بدارد- اگر می خواهیم ببینیم حال بعد از مرگمان چطور است ببینیم اکنون در چه حالی هستیم- ای امت شهیدپرور از شما می خواهم که به این مطالبم اندکی فکر کنید باشد که خداوند انشاء ا... هدایتمان گرداند  آیه دوم به ما می گوید: این زندگانی دنیا یک آزمایش است و آزمایشگاهی که اوقاتش بسرعت می گذرد  خداوند به ما توفیق عنایت فرماید که اوقات و عمرمان را در راه او صرف کنیم. (الدنیا مزرعه الاخره)

هم اکنون از انگیزۀ رفتنم به جبهه با توجه به مسائلی که ذکر شد بخوبی روشن است- بله مردن حق است و همه باید یک روزی از این جهان برویم و در سوره انبیاء آیه 35 آمده است: هر نفسی در عالم رنج و سختی مرگ را می چشد و ما هم شما را به بد و نیک مبتلا کرده تا بیازمائیم ( و هنگام مرگ) بسوی ما باز می گردید پس چه بهتر است توشۀ خوبی با خود به همراه بریم و اگر خدائی نکرده با کوله باری پر از گناه به آن دیار سفر کنیم وقتی که از ما پرسیده شود که به تو جسم سالم- نعمات فراوان- و راه رسیدن به سعادت را نشانت دادیم چرا عمل صالح نکردید  در پیشگاه الهی چه جوابی دادریم جز شرمساری جوابی نداریم- جواب نداشتن در آنجا همانا و عذاب سخت همانا- یک مطلبی به پدران و برادانی که هنوز به جبهه نرفتند بگویم: ای عزیزان این را می دانید که هر روز خون پاک شهیدی در گوشه و کنار میدانهای رزم بر زمین جاری می شود آیا تا به حال با خود کفر کرده ای که در این قبال بسیار مسئولیت داری- بله برادر یک حرکتی به خودت بده- برو به میدان جنگ تو که ادعا داشتی و داری که اگر زمان آقا اباعبدالله (ع) بودم به یاریش می شتافتم حسین زمانمان (خمینی ست) اطاعت از فرمانش کن و یک بار دیگر ثابت نما که یار بسیار وفادار امامی  نگو اگر من به جبهه بروم خانواده ام در مضیقه می افتند نگو کار دارم به کار بگو من جبهه دارم- بله درست است کار بجای خودش موقعیت جنگ و شرکت در جنگ به جای خودش این جمله امام را به دلت ثبت کن که فرمودند: مسئلۀ اصلی ما جنگ است این را بگویم خانواده های شما انشاء ا... مومند و تحمل اندک سختی را دارند- مگر خانواده های مطهر و پاک امامانمان در قبال رفتن امامان به میدان جنگ در سختی نبودند رنج آنها خیلی بیشتر از شما بود حتی قابل مقایسه نیست- خلاصه در مقابل خون شهیدان و جواب در آخرت مسئولیت داری. از روحانیت در خط امام هرگز جدا نشوید و با آنها همکاری و همگامی کنید کمک به مستمندان یادتان نرود هم به جبهه کمک کنید و همینطور در صورت امکان به مستمندان- زیرا که آنها چشمشان به کمک شماست. در نماز جمعه هر چه باشکوهتر شرکت کنید و با شرکت خود در نماز جمعه تیرها بر قلب دشمن فرود آورید خداوند انشاء ا... شما امت حزب ا... را حفظ کند. پشتیبان ولایت فقیه باشید و لحظه ای امام عزیز را تنها نگذارید- همواره امام را دعا کنید مخصوصاً در نمازهایتان- برادر و خواهر مسلمان و مومن دربارۀ نماز بگویم: بشنویم حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند: دعا کلید رحمت و وضو کلید نماز و نماز کلید بهشت- حدیتی دیگر از امام رضا (ع) که فرمودند: به خاطر هیچ کاری نماز اول وقت خود را از دست ندهید. برای نمازت چقدر اهمیت قائلی همانطوری که صبح خودت را برای کار روزانه ات آماده می کنی آیا هنگام اذان ظهر و مغرب برای نماز خودت را مهیا می کن؟ برای نماز جماعت، خودت را آماده می کنی؟ خداوند ناظر بر اعمال ماست- چقدر به نماز جماعت و حضور در مسجد ارزش می دهی- خدائی نکرده آنطور نباشد که امور روزانه ات و امور دنیوی تو را از نماز اول وقت باز بدارد چه جالب فرمودند امام عزیزمان: ای برادر و خواهر مسلمان در پیرو خط امام توجه کن: چرا که ظهر می شود مغازه ها را تعطیل نمی کنید که بروید به سراغ نماز  اندکی فکر کنی برادر عزیزم اما چه فرمودند- اندکی فکر کن- مسجدها را آباد کنید این را بدان شرکت در نماز جماعت و حضور در مسجد برای آخرتت بهتر است و روزی می آید که این امکاناتی که داری باید از او جدا شوی و در آن روز این ها به دردت نمی خورد و تنها نامۀ عمل است که به فریادت می رسد اعمال نیک انشاء ا....

بشنویم آیه ای از قرآن (سوره کهف آیه 7: ما آنچه در زمین جلوه گر است زینت و آرایش ملک زمین قرار دادیم تا مردم را به آن امتحان کنیم که کدام یک در طاعت خدا اعمالشان نیکوتر خواهد بود) آیه دیگر (سوره نحل آیه 96: آنچه نزد شماست همه نابود خواهد شد و آنچه نزد خداست تا ابد باقی خواهد بود و البته اجری که به صابران بدهیم اجریست بسیار بهتر از عملی که بجا آورند)- مسئلۀ بسیار مهمی که شما را بدان می خوانم امر وحدت است. امت حزب ا... وحدت و انسجام خود را به نحو احسن حفظ نمائید از اختلافات بپرهیزید ای حزب ا... ای مسلمان به آیه از قرآن توجه کنیم: (سوره انفال آیه 46: و همه با روح وحدت ایمانی پیرو فرمان خدا و رسولش باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپوئید که در اثر تفرقه ترسناک وضعیت شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد بلکه باید یکدل و پایدار و صبور باشید که خدا همیشه با صابران است). خداوند سبحان به من مسلمان و به تو ای برادر و خواهر مسلمان می فرماید اینگونه عمل کنیم و راه اختلاف و تفرقه را نپوئیم همه در محضر خدائیم و مسئول اعمال خود- حال اندکی فکر کنیم واقعاً به این فرمودۀ حق تعالی عمل می کنیم با هم برادر باشید و دلهایتان را به یکدیگر نزدیک کنید. از تقصیرات شخصی یکدیگر در گذرید به این حدیث توجه کنید: ( پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هر کس خشم خود را فرو برد و از تقصیر برادر مسلمانش بگذرد و بردباری کند خداوند اجر یک شهید بر او عطا فرماید.) یک جمله دارم با روحانیون عزیز که طبیبان جامعه اند روحانی عزیز! ای نور چشم، تو پرچمدار انقلاب بودی و وظیفه ات را به نحو احسن انجام دادی شما مبلغان اسلامید و خادمین صدیق به اسلام- این امر بیشتر بر دوش شماست که روح وحدت و اتحاد را در جامعه تقویت کنید از قرآن بشنویم: (سوره آل عمران آیه 103: و چنگ زنید برشته خدا همگی و پراکنده نشوید). برادر و خواهر مسلمان اهمیت وحدت و یکدلی را می بینی که قرآن به ما می گوید و همینطور ما را به عدم اختلاف و تفرقه دعوت میکند از اختلافات سخت بپرهیزید و عیوب یکدیگر را برادرانه و صادقانه به هم عرضه کنید از یکدیگر انتقاد سازنده نمائید اگر روز حساب خداوند متعال از ما بپرسد شما مسلمین را که پیرو من بودید دعوت به وحدت کردم چرا شما خلاف آن عمل کردید جواب خدا را چه بدهیم باید توجه داشت اول اینکه خدا ما را می بیند در ضمن با وجود این همه گلهای پرپر (شهیدان عزیز) و این همه معلولین و مجروحین و مفقوالاثرها و اسرا و با وجود اینکه دشمنان اسلام شرق و غرب و ایادیشان همه با هم متحد شده و دست در دست یکدیگر گذاشته و بنای نابودی اسلام را دارند آیا با همۀ این مسائل جایز است ما با هم اختلاف داشته باشیم یادمان نرود این عزتی که دارا هستیم خداوند به ما داد و خدا نکند که با هم اختلاف پیدا کرده و صفوف آهنین ما متزلزل گشته و روزی بیاید که خداوند در اثر نافرمانی امر او جامۀ ذلت را به تنمان بپوشاند. هوشیار باشید من به روحانیون عزیز و مسئولین شهر این توصیه را دارم که در صورت امکان در هفته چند ساعتی را در محلی تجمع نمایند و در محیطی آکنده از مهر و محبت و صمیمیت و برادری- برادروار مسائل مربوط به شهر و دیگر مسائل را با هم گفتگو و تبادل نظرنمایند و برای پیشرفت کارها از یکدیگر کمک بجویند و یکدیگر را راهنمایی و عیوبها را از یکدیگر پاک و روح وحدت و اتحاد را در خود تقویت و سپس به جامعه انتقال دهند- باز شما را به وحدت دعوت می کنم و نظر شما را به این جملۀ بسیار ارزشمند امام عزیزمان جلب می نمایم که فرمودند: وحدت کلمه را حفظ نمائید اگر خدای نخواسته این وحدت کلمه از بین برود و شکست خواهیم خورد به هوش باشیم روزی می آید که همه باید در پیشگاه خداوند جواب اعمالتان را بدهیم بشنویم از قرآن: (سوره بقره آیه 134: آن گروه که در گذشتند هر کار نیک و بد کردند برای خود کردند و شما هم هر چه کنید برای خویش خواهید کرد و شما مسئول کار آنها نخواهید بود).

مطلب مهم دیگر  ای پدر و مادر عزیز! ای مسلمان ای همشهری گرامی! مواظب فرزندان نوجوان و جوان خود باشید در تربیت کردن آنها بکوشید خوب آنها را کنترل کنید وقتی که برای بازی و یا تفریح احیاناً به بیرون می روند در جریان باشید که با چه افرادی قدم می زنند یا چه دوستانی برخوردارند مواظب باشید که خدائی نکرده در اثر برخورد و رفاقت با افراد ناصالح و ناپاک- آنها این عزیزان را به فساد نکشانند- که فردا گرفتاری برای شما و جامعه است چرا که دشمن داخلی  ستون پنجم با آن توطئه های گوناگون: جنگ مسلحانه- جنگ روانی و ترویج اکاذیب و کوبیدن شخصیتهای صادق و بسیار توطئه های دیگر به یاری خدا از آنها نتیجه ای نگرفت الان هوشیار باشید مهمترین حربه و وسیله ای که به آن متوسل شده ترویج فساد و گمراه نمودن نوجوانان و جوانان عزیز شماست خود شاهدید که این جوانان ناآگاه و از عاقبت بی خبر چگونه در خیابانها ظاهر می شوند با آن وضع کذائی.

صحبتی دارم با مسئولین مبارزه با منکرات: ای برادر عزیز انشاا... که صادقی- پاکی- مومنی، همانطوری که از نام بخشتان پیداست بخش مبارزه با منکرات تا به حال بسیار مردم دیده اند و هر روز شاهدند که چگونه آن گروهکها و جوانان منحرفی که بیشتر آنها تا دیروز از راههای متفاوتی برای ضربه زدن به انقلاب وارد می شدند و فعالیت داشتند حال که از آن اعمالشان نتیجه ای نگرفتند الان با این وضع برای مقابله با انقلاب قدم به صحنه گذاشتند برادر عزیز تو در این قبال مسئولی- اگر از طرف دولت خدمتگزار، حکم مبارزه و جمع آوری منکرات به شما ابلاغ شده زودتر اقدام کنید و وظیفه تان را بنحو احسن با اتکال به قدرت الهی انجام دهید اینها را می بینی با چه وضعی بیرون می آیند و لباس پوشیدنشان را می بینید خود را بجای آن مادر و یا خواهر و برادر و یا بستگان شهید بگذار وقتی که از خیابان عبور می کنند و با این صحنه روبرو می شوند چه حالی دارند جوان رفته به جبهه و جانش را فدای اسلام کرده تا احکام اسلام در جامعه جاری شود ولی اینها دارند پا روی خون شهدا می گذارند به انقلاب دهن کجی می کنند بی احترامی به شهدا می کنند اینها مانع جاری شدن احکام و قانون اسلامند اینها مزاحمند برادر عزیز، خواهرگرامی، ای مردم از این مسئله ساده نگذرید این تازه ظاهر قضیه است پشت پرده مسائل ها دارند. به هوش باشید اینها خیلی خطرناکند و برای اجتماع مضررند اگر می خواهید خواهران و مادرانی با خیال راحتری برای اموراتشان به بازار بیازیند اگر می خواهید نوجوانان و جوانان پاک به انحراف کشیده نشوند اگر می خواهید جامعه سالم بماند هر چه سریعتر مسئولین فوق اقدام نمایند و امت حزب الله با متانت و آرامش کامل مسئول عزیز را در این امریاری دهند مجدداً به پدران و مادران عزیز سفارش می کنم که بسیار مواظب فرزندان خود باشند این را می دانید که هرگاه پدر و مادری فرزندشان را پاک و صالح تربیت کرده و آن فرزند بهشتی شود آن اعمال نیکی را که فرزند انجام داده، نه تنها خودشان از آن بهره می برند بلکه نصیب پدر و مادر هم می شود زیرا که پدر و مادر او را به یاری خدا آنگونه تربیت کرده و او بدان مقام رسید- در مقابل اگر خدائی نکرده پدر و مادری فرزندشان را تربیت خوبی نکرده و با بی توجهی والدین فرزند به انحراف و گناه کشیده شود و با همان وضع از این جهان برود فردای روز قیامت از والدینش شکایت می کند پدر و مادر در این قبال مسئولند باید جواب بگویند فرزندانتان را آنگونه تربیت کنید که روز قیامت خداوند سبحان از شما راضی و آنها هم از شما خشنود گردند مسئلۀ دیگر اینکه به خواهران شریف و محترم این توصیه را دارم که بخوبی حجاب خود را حفظ کنند و خواهران کوچک خود را اگر در سنینی هستند که باید رعایت حجاب کنند آنها را در این امر مهم یاری دهند در ضمن خیلی مواظب آنها باشید که رفتار زشت این از خدا بی خبرها (بی حجابها) در این معصومین اثر نکند. مسئلۀ مهم دیگر مسئله بی حجابی است هوشیار باشید دارند بی حجابی را نشر می دهند دارند با این اعمال پلیدشان و ظاهر کردن خود با آن وضع کذائی جوانان را منحرف می کنند می خواهند خواهران نوجوان و جوانان مان را تحت تأثیر قرار داده و آنها را به راه خود بکشانند دارند با حجاب مبارزه میکنند دارندبه آمریکا و شوروی می گویند اگر دختران و زنان ایرانی با رعایت حجاب مانع اجرای نقشه های شما شوند ما با بی حجابی و ترویج آن به کمک شما آمدیم همانطوری که در قبل وسیله ای برای انحراف جوانان بودیم حال به این مسئله دامن زده و آن را ادامه می دهیم باید گفت در جامعۀ اسلامی بی حجاب در کشور رسول ا... بی حجاب در میهنی که بوی خون شهیدان فضایآن را احاطه کرده بی حجاب در کشوری که نوجوانان و جوانانشان در چنگال دژخیمان بعثی گرفتار و در زیر شکنجه روز را شب می کنند بی حجاب در کشوری که جوانان نازنینی که اعضایی از بدن خود را در راه اسلام فدا کردند و الان در بیمارستانها بستری و یا در خانه ها یکجا نشین شده اند بی حجاب در کشوری که هنوز بدنهای پاک و مطهر بسیاری از عزیزان در بیابانهای گرم خوزستان و یا با تلاقها و آبهای مناطق جنگی مانده و هنوز بدست پدر و مادر داغدارش نرسیده بی حجابها در کشوری که هر روز پدر و مادر و خواهر و ... در سوگ فرزندش نشسته و اشک می ریزند بی حجاب الان که دارم این مسائل را می نویسم دلم به درد آمده اینها همه درد است ای برادر مسئول احساس مسئولیت کن فردای روز قیامت باید جواب خدا را بدهی زیرا که مسئولیت خطیری را به عهده گرفتی اگر انسان مسئولیتی را قبول کرد باید بنحو احسن آن را انجام دهد انشاا... . خداوند مهربان شما را در این امر بسیار شریف و حساس یاری فرمایند مسئله مهم دیگر راجع به قرائت قرآن است. ای برادران و خوهران مخصوصاً جوانان عزیز در حد امکان قرآن بخوانید خدائی نکرده آنطور نباشد که در خانه هایمان قرآن داشته باشیم و روی طاقچه ها بگذاریم و آنرا قرائت نکنیم و یا خیلی کم بخوانیم مواظب باش قرآن است کلام رب العالمین است کلام خالق توست اگر در خانه قرآن داشته و به اندازه کافی قرآن نخوانیم فردای روز قیامت قرآن از ما شکایت می کند می گوید: مرا به خانه آورد ولی از من استفاده نکرد رابطه باید دو طرفه باشد همانطوری که در نماز با خدا سخن می گوئی قرآن را هم بخوان که خالقت با تو سخن می گوید قرائت قرآن بعد از نماز خیلی ثواب دارد بعد از نمازت قرآن بخوان، قرآن است که زنگار قلبت را صیقل می دهد، قرآن را بخوان که راهنمای توست، قرآن است که دست تو را می گیرد و روز قیامت تو را از پل صراط به راحتی عبور می دهد اینها توشۀ آخرت است تو هم برای آخرت خلق شدی نه دنیا- تا می توانید از آن بهره برید که فردا دیر است زیاد دنبال امورات دنیوی نروید.

ای پدر و مادر عزیزم: که در بزرگ کردنم رنجها و سختیها کشیدید در طول زندگیم ازمن بسیار خطاها و اشتباهات دیدید به بزرگواریتان مرا ببخشید و حلالم کنید مادرجان در صورت شهادتم گریه و زاری نکنی زیرا که از هدفم آگاهی در راهی به[] خداوند گام نهادم که انشاا... سعادتمند دو عالمم  مادرجان نام گردانی که در آن خدمت می کردم گردان امام حسین (ع) نام داشت همچنین امام حسین (ع) دربارۀ شهادت می فرمایند: آه چقدر مشتاقم که هر چه زودتر با این جوانان شهید بپیوندم من به شهادت در راه خدا مباهات می کنم آقا اباعبدالله این آرزوی عظیم دارد شهادت- بله مادرجان من هم این آرزو را از مدتهای بسیار دور در دل می پروراندم اگر می خواهی به یاد من اشک بریزی اندکی به امامان عزیزمان این نمایندگان خدا بیندیش که چگونه بدنهای پاک و مطهرشان را در راه خدا فدا کردند و به لقاء ا... پیوستند به یاد آور آن لحظه ای که سر نازنین آقا اباعبدا... را از بدن جدا کردند و اکبر و اصغر نازنینش را به شهادت رساندند مادرجان با توجه به این همه مسائل گریه کردن برایم جایز نیست زیرا مرا از دست ندادی امانتی بودم خدا به شما داد و از شما گرفت همه باید از این دنیا برویم اینگونه رفتن ها سعادت است و نصیب هر کسی نمی شود مگر به لطف خدا- مادرجان تو باید خوشحال باشی که به یاری خدا فرزندت را اینگونه تربیت کردی و به راهی رفت که شما و اهل خانواده انشاء ا... فردای روز قیامت پیش خداوند و ائمه اطهار سرافرازید. بارالها: به همۀ خانوادۀ معظم شهدا- اسرا- مفقودین و مجروحین صبر عنایت فرما ای خانوادۀ معظم شهدا به آیه خوب توجه کنید و خودتان نتیجه بگیرید: (البته نپندارید که شهیدان راه خدا مردند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و نزد خدا متنعم خواهند بود.) پس خوشحال باشید که فرزندانتان این چنین سرنوشتی را دارا هستند در آخر از شما خواهران و برادران عزیز بسیار معذرت می خواهم که از وصیت نامۀ طولانیم خسته تان کردم انشاء ا... مرا می بخشید مسائلی که مطرح شد لازم و ضروری دانستم که به شما برسد و از همه امت حزب ا... انتظار دارم در صورت امکان وصیت نامه ام را تنها در جای خلوت بخوانند چرا که این وصیت نامه از من نیست بلکه بیشتر از قرآن و احادیث کمک گرفتم با خواندن آن انشاء الله فضای روحانی و معنوی نصیب شما می گردد. انشاء ا... خداوند سبحان شما و ملت عزیز را برای اسلام نگه بدارد و شما را در امورات خیرتان یاری فرماید.

مطلبی درمورد بی حجابی:

الان در حال حاضر مسئله بی حجابی نسبت به گذشته خیلی بهتر شده این جریان بستگی به دو عامل دارد یا اینکه مسئول مربوطه در مورد انجام وظیفه اش از خود قاطعیت نشان داده و یا اینکه در این فصل که در تاریخ 1366/8/12 هوا رو به سردی می رود آن از خدا بی خبرها بخاطر سردی هوا لباس به تن می کنند انشاء ا... که قاطعیت مسئول در کار باشد برادر مسئول با اتکال به خدای مهربان در کارت قاطع باش که فردای روز قیامت بتوانی جواب خدا را بدهی.

والسلام

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.