نام پدر : عزت الله
تاریخ تولد :1346/01/08
تاریخ شهادت : 1366/02/06
محل شهادت : مریوان

وصیت نامه

* وصیت نامه شهید تقی خسروی*

 

بسم الله الرحمن الرحیم

     کسانی که به پروردگارشان ایمان آوردند و برای برقراری دین الله از دیارشان هجرت می کنند و برای بقا و پایداری قرآن با جان و مال شان در راه خدا جهاد می کنند بزرگترین درجه و مقام را در نزد خداوند کریم دارند و به راستی که آنان رستگاران دو عالم اند.

     سپاس و ستایش از آن خداوندی است که با وجود حجت باهره ای بر بندگان منت نهاد که رمز بقای جهان هستی است و اگر لحظه ای در روی زمین نباشد زمین ساکنان خود را در کامش فرو می برد و صلوات و سلام بر افضل پیامبران و اشرف پیغمبران الهی سید و سرور ما محمد (ص) و عترت و اهل بیت او باد بخصوص پسر عم و جانشین وارث اش، امیر مومنان علی ابن ابی طالب (ع) و با درود و سلام بر مهدی موعود (عج)، یاور رزمندگان، یاری دهنده زحمتکشان و با درود و سلام بر نائب بر حقش امام خمینی بت شکن زمان و با درود و سلام بر رزمندگان دلیر اسلام، شیران روز و زاهدان شب خطه ایران و با درود و سلام بر خانوده های شهدا و معلولین و مجروحین.

     معبودا، بارالها، سخن خود را از کجا آغاز کنم، و با چه رویی قلم را به حرکت در آورم و کاغذ سفید را با خطوط سیاه رنگین کنم. از چه برایتان باز گویم چرا که خورشید با نورش و زمین با گل اش و من با زبانم می خواهم با این کاغذ سفید درد دل کنم. من پاسداری هستم از سلاله خون جملگی شهدای اسلام و وارث خون های پانزده قرن خط سرخ شهادت تشیع که در زمانه ای و مقطعی پر مخاطره قرار گرفته ام. معبودا، مسئولیت ها بر دوشم سنگینی افکنده با چشم های خویش می نگرم و به گذشته می اندیشم پس از فکرها و اندیشه ها به نتیجه جاودانه دست یافتم که دو راه در پیش دارم، یکی راه حسین و حسین وار مانند شهدای گذشته با تمام وجودم راه پوییدن و رفتن را انتخاب کنم و در صف شهدا بپیوندم و دوم اینکه مانند یزیدها حیوان وار بمانم و بخورم و بخوابم و هیچ حرکت و عبرتی نداشته باشم و بپوسم و هیچ در هیچ شوم و در این دنیا در نزد خداوند متعال و در برابر خون شهدا مسئول و از آن دنیا نیز به آتش دوزخ گرفتار آیم و اینک زندگی و راه اولی را برگزیده ام و می خواهم هجرت کنم و در چارچوب تنگ زمانه و این حیات پست را بگذارم و هجرت کنم. آری تصمیم گرفته ام در اولین نگاه به سرزمین اسلامی ام نگاه می کنم در سر راه سد راه که همچون حیوانات انسان نمایی جلوی حرکت و تکامل انسان ها را گرفته اند و در گوشه و کنار جامعه به فتنه گری و آشوب پرداخته اند و باز می بینم که چگونه ابر قدرت های شرق و غرب و مزدوران وابسته به آنان به خاطر به خطر افتادن منافعشان کمر به نابودی اسلام بسته اند و تصمیم بر نابودی انقلاب اسلامیمان را دارند و بار دیگر می خواهند خون صدها هزار شهید و معلول را به تباهی بکشند و توطئه پشت سر توطئه برای نابودی انقلاب اسلامی که ترس از جهانی شدن آن را دارند می خواهم برخیزم و وجود این استعمارگران را از این سرزمین ایران پاک نمایم. بنابراین تصمیم گرفته ام به سوی خدا و تکامل و رشد و انسانیت هجرت کنم و سرزمین اسلامی ام را از اشغال این بی دینان و فتنه جویان وابسته به امپریالیسم شرق و غرب در بیاورم که ناگهان به فکر مرگ و شهادت می افتم و مولوی را به یاد می آورم که می فرماید:

این جهان همچـون درخت اســت ای کرام                مــا بــر او چــون میوه های نیم خام

سخــــت گیـــــرد خامـــها بــــر شـــاخ را                 زانــکه در خـــامی نشـــایـد کــاخ را

چون به پخت و گشت و شیرین لب گران                    شســت گیـــرد شاخـها را بــعد از آن

چون از آن اقبـــال شیـــرین شـــد دهــان                    شیـــرین شد بــر آدمـــی ملــک جهان

     می گوید آن میوه رشد نکرده کامل شده کال بدرخت چسبیده است ولی کم کم وقتی رشد نمود و کامل شد وابستگی اش کم می شود از آن بهره ای می گیرد عجب درسی، وجودم را به لرزه آورد، ولی مصمم تر می شود که با شتاب حرکت کنم و هجرت نمایم تا برسم و تکامل یابم و کامل شوم و گرنه در محدودیت و کاملیت و وابستگی به زندگی خواهم ماند، روحم نیز از این قسمت بدنم بدر آید و به عالم اعلا رود و جسمم نیز به حیات جاودانه بپیوندد.

     و ای مادر مهربانم سلام بر تو باد که با زحمت های بی دریغت در مدت 15 سال مرا دامان پاکت پروراندی و با کشیدن دست های پر مهرت بر سرمان جای خالی محبت پدری را برایم پر نمودی نمی دانم که چگونه زحمات تو را جبران نمایم، باشد که با صبرت ان شاء الله فردای قیامت با زهرا (س) و زینب (س) محشور گردی. ان شاء الله و امید آن دارم که با عنایت حق تعالی فردای قیامت با شفاعت بتوانم ذره ای زحمات بی پایانت را جبران کنم و اما شما ای برادران عزیز و ارجمندم سلام من بر شما باد. امیدوارم که ادامه دهندگان خط سرخ شهدا که خط حسین (ع) که سردار شهیدان هست باشید امام را تنها نگذارید. مطیع فرمان ولی فقیه که نائب به حق امام زمان است باشید و سلام بر شما خواهران عزیز و دلسوز و مهربانم زینب زمانه باشید. همان گونه که زینب (س) رسالت خویش و برادرش را به سر منزل مقصود رساند، شما نیز پیام خونین شهدا و رسالت خونین برادرتان را بدوش کشیده و با حفظ حجابتان و عفت اسلامی ادامه دهندگان راه شهدا و حافظ دین خدا باشید و شما ای مردم؛ مطیع فرمان ولی فقیه باشید و با هجرت از دیارتان به سوی جبهه اسلحه خونین و گرم شهدا را بر دست گرفته و بر دشمن زبون بتازید و در آخر از زحمات تمام برادران و خواهران تقدیر و تشکر نموده و از خداوند منان آرزوی سعادت برای همگی شما دارم و از شما می خواهم که اگر بدی از بنده دیدید من را مورد عفو و بخشش خویش قرار دهید.

و السلام علیکم و حمه الله و برکاته.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار.

برادر حقیر شما تقی خسروی

********************************************