نام پدر : قربانعلی
تاریخ تولد :1342/01/12
تاریخ شهادت : 1365/10/04
محل شهادت : ام الرصاص

وصیت نامه

*توصیه نامه شهید علی اصغر خانجانی*

 

به شما توصیه می کنم که گوش به فرمان رهبری باشید و ازروحانیت متعهد پیروی کنید. در انجام واجبات و ترک محرمات کوشا بوده ودر رعایت حق الناس نهایت سعی و تلاش خود را بکنید. به والدین خود احترام بگذارید و در زندگی همیشه به خدا توکل کنید. از خواهرانم می خواهم که حجاب خود را رعایت کنند که از خون شهید برتر است.


زندگی نامه

*زندگی نامه شهيد علي­اصغر خانجاني*

 

 

نام پدر: قربان­علي

همگام با طلوع دوازدهمين روز فروردين 1342، چونان آفتاب در تقدير «قربان­علي و زينب‌خاتون» درخشيد. كودكي كه «علي­اصغر» نام گرفت و در دامان سرسبز روستاي «گيل­محله» از توابع «خرّم‌آباد» قد كشيد.

دوره ابتدائي‌اش را كه پشت سر گذاشت، وارد مدرسه راهنمايي خرم­آباد شد. سپس به آموزشگاه حرفه­اي «كارگرمحله» راه يافت و تا پايه سوم متوسطه در رشته برق به تحصيل پرداخت.

تقيّدات ديني او را مي­توان به روايت برادرش «محرّم­علي»، اين­گونه مرور كرد: «خادم مسجد محل بود و اغلب اوقات، مشغول تلاوت قرآن. علاوه بر آن، در انجام فرائض واجب، اهتمامي ويژه داشت و خانواده را نيز نسبت به اداي نماز اوّل وقت توصيه مي­كرد.»

در اوصاف خلق‌وخوی علي­اصغر، همين بس كه فردي متواضع بود و در رفتار با پدر و مادر، در نهايت ادب و احترام.

در 15/9/1361 به عضويت سپاه تنكابن در آمد و به سِمَت محافظ حجت­الاسلام «شيخ محمّدي» منصوب شد.

سپس در 20/5/1363 راهی جبهه­هاي نبرد با دشمن گشت. ناگفته نماند كه در طول مدّت حضورش در دوران دفاع مقدّس، چند بار مجروح و در بيمارستان بقايي اهواز بستري شد.

او در 26/5/1365 با حضور در گروهان سجّاد از گردان علي­بن­ابي­طالب(ع) لشكر 25 كربلا، به عنوان يك نيروي عملياتي به جنوب عزيمت كرد.

و سرانجام، او در 4 دي 1365، طي عمليان كربلاي 4 به خيل ياران شهيدش پيوست. پيكر پاك علي‌اصغر، چهارده بهار در دل ام­الرصاص به يادگار ماند و در نهايت، در گوشه­اي از گلستان شهداي زادگاهش آرام گرفت.