نام پدر : حسن
تاریخ تولد :1342/06/30
تاریخ شهادت : 1365/10/04
محل شهادت : ام الرصاص

وصیت نامه

*توصیه نامه شهید رحمت الله حمیدیان*

 

به شما عزیزانم توصیه می کنم هرگز رهبری را تنها نگذارید و گوش به فرمان امر رهبر باشید. راه شهدا را ادامه دهید. نماز اول وقت را فراموش نکنید و در نماز جمعه و جماعات شرکت نمایید. به خواهرانم توصیه می کنم حجاب خود را به نحو احسن رعایت کنند.


زندگی نامه

شهيد رحمت­ الله حميديان آهنگركلايي

فرزند: حسن

در 30 شهريور ماه سال 1342 در روستاي «آهنگركلا» از بخش «بيشه­سر» قائم­شهر، كودكي به دنيا آمد با نام «رحمت­الله». نوزادي برخاسته از دامان پرعطوفت «حسن و زيور».

رحمت­الله در همان ايّام خردسالي از نعمت وجود پدر و مادر محروم شد، از اين رو تحت تكفّل برادرش، «نعمت»، پرورش يافت.

تحصيلات وي به مقطع ابتدايي ختم مي­شود. نعمت از تقيّدات برادرش، اين­گونه نقل مي­كند:

«نسبت به مسائل ديني پاي­بند بود و هرگز نماز و روزه­اش ترك نمي­شد. نسبت به قرائت قرآن نيز اهتمام زيادي داشت.»

و امّا فعاليت­هاي انقلابي رحمت­الله به روايت پسرعمويش، «ولي­الله»:

«قبل از انقلاب، گروهي در محل طرفدار شاه و گروهي طرفدار امام خميني بودند. اكثر جلساتي كه در رابطه با تظاهرات و درگيري­هاي محل شكل مي­گرفت، در خانه ما بود. رحمت­الله هميشه در اين نشست­ها حضور فعّال داشت.»

اين نوجوان مبارز با پيروزي انقلاب، وارد سازمان تبليغات اسلامي قائم­شهر شد و مدتي بعد از سوي اين نهاد به سپاه اهواز عزيمت كرد و راهي جبهه شد.

وي از 1/1/1361 الي 17/3/1363 به عنوان بسيج ويژه مشغول خدمت بود، تا اين­كه در 19 آبان ماه همين سال به عضويت سپاه اهواز درآمد و در لشكر 7 ولي­عصر خوزستان به انجام وظيفه پرداخت. پسرعمويش در ادامه از خاطرات آن روزها ياد مي­كند:

«سال 1361 كه جهت خدمت سربازي عازم اهواز شده بودم، او هم مشغول انجام وظيفه در سپاه بود. رحمت­الله از زمان ورود به اين نهاد دچار تحوّل شده بود، به گونه­اي كه اكثر اوقات، او را در مسجد جنب سپاه اهواز در حال راز و نياز ملاقات مي­كرديم.»

اين پاسدار رشيد مازندراني كه خدمات بي­شاعبه­اي را در كِسوت جانشيني گروهان و فرماندهي از خود ارائه نمود، يك بار در جزيره مجنون مجروح و مدّتي تحت درمان بود.

در نهايت، شهيد حميديان در 4 دي ماه سال 1365، طي عمليات كربلاي 4 در ام­الرصاص، جامه سرخ شهادت به تن كرد. پيكر مطهّرش نيز با انتظاري 15 ساله به آغوش خانواده بازگشت و با وداع اهالي آهنگركلا، در گلزار شهداي «درويش داوود» اين روستا به خاك سپرده شد.