نام پدر : سید حسین
تاریخ تولد :1343/04/23
تاریخ شهادت : 1364/03/17
محل شهادت : بوکان

وصیت نامه

*وصیتنامه شهید موسی حسینی*

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ولنبلونکم بشی من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین- الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انالله و انا الیه راجعون

با سلام و درود بیکران بر بقیه ا... اعظم (عج) و نائب بر حقش امام امت و امت حزب ا... و با سلام بر خانواده ام، از آنجایی که هر فرد مسلمان موظف است برای خود وصیتنامه داشته باد اینجانب تصمیم گرفته ام که یک وصیت نامه بنویسم، چون طرز تفکر هر فرد مسلمان بعد از مرگش توسط وصیت نامه می توان درک نمود.

پدرم، برادرانم و خواهرانم: خلاصه باید روزی جهان را ترک کنیم بسوی معبود و معشوق واقعی (الله) بشتابیم و چه بهتر که نزدیکترین راه را برای سعادت در دنیا و آخرت بپیمائیم تا در آن دنیا به فلاح و رستگاری و سعادت نائل گردیم. هر چند مشکلاتی دارد ولی در این دنیا روزها و مشکلات همچون ابری می گذرد و می توانیم زندگی دنیوی را بهر نحوی می توان پیش برد. اینجانب سید موسی حسینی فرزند سید حسین سپاه را به عنوان نزدیکترین راه برای سعادت اخروی و دنیوی انتخاب نموده ام گرچه مشقتها پیش رویم مجسم هست ولی چه کار که اسلام احتیاج دارد و در خطر است دشمنان اسلام با انواع نیرنگ و حیله بر ضد اسلام و جمهوری اسلامی ایران قیام کرده اند غائله کردستان بوجود آورنده اند، جنگ عراق با ایران را بر پا کرده اند تا بتوانند به خیال خام خودشان ضربه ای به اسلام بزنند و این دین خورشید فروزان الهی که امید و پشتیبان مستضعفین است خاموش نمایند، غافل از اینکه ما تحت رهبری پیامبر گونه امام عزیزمان همچون یاران صدر اسلام به پیش می تازیم تا آخرین لحظه خدا را شکر می گوئیم که لیاقت جنگ و جهاد و شهادت را پیدا کرده ایم که در آن استعدادها شکوفا می شود و بقول امام خمینی جوهره وجود انسان در جنگ رشد می کند که این جنگ است که به انسان ارزش و شرف و تقوی می دهد و اساساً طبق قرائن بدست آمده حیات یک ملت زیر ستم جنگیدن است و بس انشاءا... روزی قانون عدل الهی در جوامع بشری ایجاد می شود و ریشه ظلم و فساد را از جامعه ریشه کن کنیم (و قاتلوکم حتی لاتکون فتنه) جهاد و قتال کنید در مقابل کسانی که فتنه در جامعه ایجاد می کنند اما ملت مسلمان باید بدانند که خداوند همانطوری که پیامبران و ائمه هدی را مورد آزمون قرار داد یقیناً ما را هم مورد آزمایش قرار خواهد داد، لازم می دانم که نمونه ای برای شما متذکر شوم، خداوند حضرت ابراهیم (ع) را دستور می دهد که فرزند خود را قربانی کن، این در حقیقت یک آزمون الهی است حال خداوند ما را هم از مشکلات و سختیها مورد آزمون قرار خواهد داد.

به مصداق آیه 155 از سوره بقره، امیدوارم که از این امتحان الهی رو سفید به پیشگاه حضرت حق تعالی رفته چون شهیدان خود را نزد خدا می بینند.

فتجهد عندا... همین یک مطلب بس که به ارزش و مقام شهید پی ببریم آنان به کجا می رسند و ما به کجا

امت حزب ا... و اهالی روستای ریگ چشمه، پیام اینجانب مثل پیام دیگر شهداء است که خط امام را برای خود الگو قرار دهید.

و اما برادرانم و خواهرانم و پدرم هر که وصیت نامه بدست شما می رسد بعد از اینکه مرا در قبر گذاشته اید یک یخ به روی قبر من بگذارید بجای اشک مادرم بر روی قبر من ببارد.

از کلیه کسانی که از این حقیر اخلاق بدی و تندی در حق ایشان از من سرزد از طرف من عذرخواهی کنید و وصیت نامه خودم را به یاد اباعبدا... الحسین (ع) به پایان می رسانم.

عارفان از چمن قدس چو بوی تو کشند                               خویش را بی خبر و مست به کوی تو کشند

عاشقان با جگر سوخته و قلب پر آب                                  تشنه آب حیاتی که ز جوی تو کشند

 

والسلام علی من التبع الهدی

سید موسی حسینی