نام پدر : سید رمضان
تاریخ تولد :1334/12/20
تاریخ شهادت : 1363/12/23
محل شهادت : هورالعظیم(شرق دجله)

زندگی نامه

شهید «سیدعیسی حسینی»

نام پدر: سیدرمضان

در رمضان 1334 در روستای «علی‌آباد»، قدم به کاشانه «رمضان و حوا» گذاشت. «عیسی» اولین نوگل باغ زندگی این زوج جوان بود؛ کودکی رشدیافته در دامان خانواده‌ای متدین و زحمتکش.

تحصیلات ابتدائی‌اش را در زادگاهش گذراند؛ اما به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، درس را رها کرد و کمک‌حال خانواده در امرار معاش شد.

صبر، صمیمیت و مودت، از خصوصیات شخصیتی سیدعیسی بود؛ تا اندازه‌ای که اهالی روستا، به او احترام می‌گذاشتند. عیسی به برادران خود سفارش می‌کرد که با همدیگر دوست و صمیمی باشند؛ قدر یکدیگر را بدانند و به هم احترام بگذارند.

سیدعیسی ارادت خاصی به اهل بیت(ع) داشت. چنان‌که در طول سال، چندین‌بار همراه اعضای خانواده، به زیارت اماکن مقدس، به‌ویژه زیارت مرقد مطهر امام‌رضا(ع) رفت. علاوه بر آن، در ادای واجبات و ترک محرمات، اهتمامی خاص داشت و با تدبر در قرآن، نسبت به فرامین الهی، کوشا بود.

از فعالیت‌های انقلابی سیدعیسی، می‌توان به توزیع نوار سخنرانی و عکس‌های امام(ره) در سطح روستا و مناطق همجوار، حضور در اکثر راهپیمائی‌ها و تظاهرات علیه رژیم طاغوت، و شرکت در محافل و هیئت‌های مذهبی اشاره کرد.

سیدعیسی جهاد در راه خدا را عبادت می‌دانست. لذا، آبان 1362 که از راه رسید، جامه پاسداری پوشید و سپس، رهسپار جبهه‌های نبرد علیه باطل شد. او علاقه خاصی به حضور در جبهه داشت و در این‌خصوص، به دوستان و بستگان سفارش می‌کرد: «جهت لبیک گفتن به ندای حسین زمان و حفظ اسلام و قرآن، حتماً به جبهه‌های نبرد اعزام شوید.»

او علاوه بر مسئولیت مخابرات تیپ 21 امام‌رضا(ع)، از نیروهای واحد عملیات طرح جنگل نیز، به شمار می‌رفت. او همچنین در برگزاری کلاس‌های عقیدتی و آموزش نظامی برای بسیجیان روستا، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت یاری رساندن به رزمندگان، نقش چشمگیری داشت. علاوه بر آن، ارتباط تنگاتنگی با خانواده‌های شهدا داشت و جهت دلجویی و رفع مشکلات‌شان، به دیدار آنان می‌رفت.

سیدعیسی، شهادت در راه خدا را یک رستگاری عظیم می‌دانست. لذا، برای شهادت لحظه‌شماری می‌کرد؛ تا آن‌جا که به هم‌رزمان و هم‌سنگران خود که به درجه رفیع شهادت می‌رسیدند، غبطه می‌خورد.

سرانجام، عیسی در 23 اسفند 1363 در منطقه هورالعظیم، طی عملیات بدر، شربت شیرین شهادت را نوشید. سپس، با بدرقه همسرش «رقیه حسن‌زاده» و یادگارانش «فاطمه، علی و سبحان»، در گلزار شهدای علی‌آباد به خاک سپرده شد.


وصیت نامه

                                      *وصیت نامه شهید سید عیسی حسینی*

 

 

                                                           بسم الله الرحمن الرحيم

خداوند جان و مال اهل ايمان را به بهاي بهشت خريداري كرده. آن­هايي كه در راه خدا كارزار مي­كنند پس مي­كشند و كشته مي­شوند. (سوره توبه/ آيه 111)

با درود و سلام بر امام زمان (عج) اين آخرين نور خداوند و امام معصوم اين دادگستر جهان و با درود و سلام بر نائب بر حقش امام امت، ولي فقيه، اين قامت بلندمرتبه ايستاده كه همانند جدش حسين­بن­علي (ع) در برابر ظالمان و ستم بيدادگري و قدرت­هاي بزرگ شيطاني ايستاده و همچون كوهي استوار يك قدم به عقب برنمي­گردد و روز به روز به پيشروي حركت خود كه برعليه كفر جهاني مي­باشد ادامه مي­دهد. و با درود و سلام بر اميد امام و امت امام آيت­الله منتظري اين يار باوفاي امام و به خانواده­هاي شهدا كه باصبر و استقامت خود دشمنان اسلام و انقلاب را مأيوس كرده و اين درخت انقلاب و اسلام را با خون بهترين عزيزان خود آبياري نمود­اند. و با درود و سلام بر امت شهيدپرور ايران كه با متجاوز هميشگي خود در همه صحنه­ها پيكار حق و باطل، اسلام و امام را ياري كرده و قدرت نفس كشيدن و خواب راحت را از دشمنان صلب نموده­اند. اين امت مظلوم ايران امروز در دو جبهه مي­جنگند كه با عنايت خداوند بزرگ در هر دو جبهه پيروز بوده و هستند. يكي جبهه داخلي متشكل از منافقين و ليبرال­­ها، كمونيست­ها، ملي­گراها كه همگي در نهايت يك خط را دنبال مي­كنند و آن هم حاميان بزرگ آمريكا مي­باشد. امّا جبهه دوم نبرد با نيروهاي خارجي كه يكي از آن­ها صدام قفلقی كافر به وسيله اربابان آمريكا به حريم كشور اسلامي­مان تجاوز كرده است. آمريكا بايد تا به حال اين را فهميده باشد كه با اين حركت مذبوحانه و آشكار خود به فرمان امام عزيزمان آمريكا هيچ غلطي نمي­تواند بود.

برادران! بدانيد كه من با كمال ميل خود اين راه را پذيرفته­ام و از اين انقلاب نيز افتخار مي­كنم زيرا كه اين راه همان خط علي و حسين (ع) و خط امام عزيزمان مي­باشد. راه رستگاري و راه خشنودي و راه پيوستن به ياران مهدي موعود (ع) مي­باشد. درضمن كسي دوست يا برادر من مي­باشد كه از اين­كه راهي را من انتخاب نمودم كه همان راه امام مي­باشد پيروي كند. از دوستان، خويشان و آشنايان مي­خواهم از خدا براي من طلب مغفرت و آمرزش كنند زيرا كه در راه خدا شرمنده­ام چه مسووليتي را كه نتوانستم به آن جامه عمل بپوشم. نثار اسلام و انقلاب و قرآن [ ] خدايا حال که در اين راه گام برداشته­ام و بار سفر بسته­ام و به سوی تو آمده ام تو را به حق محمد و آلش قسمت می دهم که اسلام و انقلاب و قرآن و شیعیان را به پيروزي برسان و توفيق شهادت كه درجه­اي بالاتر از آن نيست، نصيب من بگردان. دلم مي­خواهد كه در آخرين لحظات زندگي­ام بدنم و جسم آغشته به خون در راه تو باشد، نه چيز ديگر. راهي را كه من در پيش گرفته­ام با آگاهي و بينش صحيح خودم مي­باشد. راهي است كه سرور شهيدان حسين ­بن­علي (ع) در آن راه به شهادت رسيد. در اين راه بايد براي استحكام بخشيدن به نام جمهوري اسلامي از جان و مال مايه گذاشت كه شهادت در راه آن تنها آرزوي اين حقير بوده است. آرزويي كه مدت­ها در انتظارش ثانيه­شماري مي­كردم.

دوستان عزيزم! امروز، روزي است كه خداوند تبارك و تعالي از ما مردم مسلمان امتحان مي­گيرد و بياييد دست در دست هم و از اين فرصت استفاده كنيم و اي امت مسلمان! قدر اين امام بزرگوار را بدانيد و تا آخرين قطره خون او را تنها نگذاريد. جنگ، جنگ است. عزت و شرف و دين ما در گرو همين مبارزات است. ما ملتي هستيم از جانب پروردگار متعال بايد با كمال مسرّت و شادي خود را در مقابل­اش تسليم كنيم و به جان آفرين بخشيد. (امام امت)

اي برادران! با تشكيل دادن مراسم مذهبي و اسلامي ايمان خود را محكم كنيد. همانا كه امام علي (ع) مي­فرمايد: اي مسلمانان تقوا سلاح محكمي است در مقابل هواهاي نفساني و وسوسه­هاي شيطاني است. هميشه به ياد خدا باشيد و از او غافل نشويد.

خدايا سوگند ياد مي­كنم كه هميشه و تا آخرين نفس در راه مقدس تو و براي ياري دين تو مستحكم و جان بركف در راهت  فداكاري كنم. الهي! ياري­ام ده كه بتوانم اين مهم را آن­چنان كه شايسته مقام باري­تعالي مي­باشد، انجام دهم. اما چند سخني دارم با همسرم. همسر خوبم! شايد خداي بزرگ بر من حقير و بي­مقدار رحمي نمايد و آرزويم را برآورده كند تا شهادت را در آغوش گيرم. تو خوب مي­داني كه من هدفي جز اسلام و قرآن ندارم. تو خوب مي­داني كه من فقط طالب رضاي پروردگارم. ما فقط خواستار اسلام و قرآنيم و رهبري امام عزيزمان را از جان خريداريم تا تمامي پيشوايان و سردمداران كفر و نفاق و تمامي ضد اسلاميان بدانند ما براي قرآن و اسلام عزيز جان مي­دهيم. همسرم! اگر در زندگي براي تو همسر خوبي نبودم و آن­چه را كه لازمه همسرداري بود به جا نياوردم، ولي مطمئن باش كه در آن دنيا خوب خواهم بود و از خداي بزرگ برايت سعادت آرزو مي­كنم. و تو هم مانند ديگر همسران شهدا صبر داشته باش. دو فرزندم را با اسلام و قرآن آشنا كن و آن­ها را به هدف­شان كه همان هدف پدرشان ياري رساندن به اسلام و قرآن بود، برساني و در آينده با ياري دادن به اسلام و قرآن باشد كه جاي خالي پدرشان را پر كنند و پوزه دشمن خصم زبون را برخاك بمالند.

پدرم، مادرم! اگر بدي از اين­جانب سر زده به بزرگواري­تان مورد عفو خود قرار دهيد. هرچند فرزند شايسته­اي براي­تان نبوده­ام. پدر عزيزم مي­دانم چه رنج­ها و چه سختي­ها را متحمل شدي و مرا تا به اين­جا رساندي امّا اسلام بزرگ­تر از اين است كه انسان حيات خود را در اين مسير بگذارد. مادرم! شيرت را بر من حلال نما. چه شب­ها و روزهايي را كه خواب از چشمت كشيدم. افتخار بر تو كه هم يكي از مادران شهدا در خط خدا فرزندت را هديه نمودي و در راه اسلام و قرآن فدا نمودي. شما مادران در فرداي قيامت پيش زينب سلام­الله عليها و حضرت فاطمه (ص) روسفيد باشيد از اين­كه همچون فرزنداني را از دامن خود هديه نموديد. چه كنيم اسلام غريب است. اسلام تنها است. بايد به ياري­اش بشتابيم. بايد او را مدد و ياري كنيم.

خدمت برادرانم، ضمن دعا و سلام! اميدوارم برادرانم راهم را ادامه داده، راهي را كه سرور شهيدان حسين (ع) از جان و فرزندانش گذشت و خانواده­هاي خود را به اسارت داده است اما اسلام را تنها نگذاشت. برادران اين اسلام كه در دنيا و آخرت آبروي انسان را نگه داشته و تمامي كفر را زير پاي خود مي­نهد و و دست مستضعفان را در ياري رساندن به همديگر در خط توحيد هدايت رهنمون مي­سازد. اما اين مستكبران و استعمارگران جهان كشورهاي غربي و شرقي هستند كه اسلام را زير پاي مي­گذارند و فقط به دنبال ماديات و هواهاي نفساني و شيطاني هستند. برادران بياييد! اسلام را ياري كنيم و امام را دعا كنيد و چون كوهي استوار تا به اميد اين­كه اين انقلاب اسلامي از امام عزيزمان به مهدي موعود (عج) سپرده بود.

خدمت برادران و دوستان سپاهي كه هرچند شما خوب بهتر از من مي­دانيد و بهتر از من درك مي­كنيد و مي­دانيد پيام امام و خون شهيد چه طلب مي­كند، اما بنده حقير هم سخني با شما دارم. برادرانم! معني و مفهوم زندگي مسائل آن وقتي معلوم مي­گردد كه انسان در جهت خدا كار كرده و حسين­گونه شده باشد. پس بايد تقواي خدا را پيشه ساخت و از هرگونه مسائل و اعمال كه انسان را از خدا غافل مي­دارد دوري جست. پس در اين راهي كه قدم نهاد­ه­ايد استوار و پابرجا باشيد و قدر اين لباس­هاي مقدس سپاهي را بدانيد و طوري خود را بسازيم كه شايسته باشيم و درخاتمه توصیه ای عاجز، پيروي از ولايت فقيه كه همان ولايت انبياء و ادامه­دهنده راه آنان مي­باشد دست برنداريم.بحمدالله در خط آن هستيم إن­شاءالله بوده باشيم. من ديگر عرضي ندارم و وصيت­نامه خود را در اين­جا به پايان مي­رسانم.

                                                                                                     والسلام عليكم و رحمة­الله و بركاته.

به اميد پيروزي عاجل رزمندگان اسلام و نابودي كفر جهاني، آمريكا، شوروي، اسرائيل، گروهك­هاي منحرف و منافقين.

به اميد زيارت كربلا، به اميد تعجيل در فرج آقا امام زمان (عج)

خدايا، خدايا تا انقلاب مهدي، خميني را نگهدار. آمين يا رب العالمين.