نام پدر : سید قدیر
تاریخ تولد :1343/01/02
تاریخ شهادت : 1361/02/10
محل شهادت : خرمشهر - آبادان

زندگی نامه

سيّد جعفر حسيني كبريا

فرزند: سيّد قدير

فروردين ماه سال 1343 در كبرياكلا بابل زاده شد. پدرش سيّد قدير و مادرش ننه­بزرگ با كار روي زمين­هاي كشاورزي زندگي خودشان را تأمين مي­كردند. كبرياكلا در آن زمان مدرسه نداشت. مردم فرزندان خود را به روستاي اطراف مي­فرستادند. سيّد جعفر وقتي به سنّ هفت سالگي رسيد، براي گذراندن دوره دبستان به مدرسه ابتدايي درازكلا رفت. او پس از اتمام دوران ابتدايي، راهنمايي را هم در آن روستا به پايان رساند. بعد از اتمام دوره راهنمايي ترك تحصيل كرد و به تهران نزد برادرش رفت. در تهران كم­كم وارد صف انقلابيون شد. در كنار كار، در تظاهرات هم شركت مي­كرد. او مدتي كنار برادر ماند و بعد براي خودش خانه­اي اجاره كرد. هجده ساله بود كه از طريق سپاه روانه خدمت سربازي شد.

برادرش سيّد هاشم در مورد خصوصيات­اش مي­گويد:

«از كودكي به پدر و مادر احترام زيادي مي­گذاشت و هميشه به مادرم مي­گفت:  در زندگي هيچ وقت به كسي بدي نكن. سيّد جعفر برادرم، از همان دوران نوجواني نمازش را سر وقت مي­خواند و روزه­اش را تمام و كمال مي­گرفت. او هرگز در زندگي تا جايي كه به ياد دارم، حق كسي را ضايع نكرد و به كسي ظلم نكرد. اگر فرصتي برايش پيش مي­آمد، با آن­كه در تهران بود و مي­توانست مثل جوانان ديگر به تفريح بپردازد، ترجيح مي­داد سرش را با مطالعه كتاب­هاي مختلف گرم كند. ارادت خاصي به اهل بيت داشت و اهل بيت الگوي اخلاقي و رفتاري­اش در زندگي بودند.»

سيّد جعفر در تاريخ 5/1/61 به عضويت سپاه درآمد. مدتي از عضويتش در سپاه نمي­گذشت كه به جبهه­هاي نبرد اعزام شد و در تاريخ 10/2/61 در آبادان بر اثر اصابت تركش به سر، نداي حق را لبيك گفت و شربت شهادت نوشيد. پيكر اين شهيد بزرگوار را پس از تشييع در گلزار شهداي زادگاهش به خاك سپردند.

خواهرش سيّد فاطمه مي­گويد:‌

«برادرم قبل از رفتن به من گفت: خواهرم! قول بده وقتي به شهادت رسيدم، برايم گريه و زاري نكني. مثل حضرت زينب استوار باش و چيزي برخلاف اسلام نگو. من به قولي كه داده بودم، پايبند بودم تا مبادا دشمنان اسلام و منافقين از گريه­هاي ما سوء استفاده كنند.»


وصیت نامه

اسکن وصیتنامه درقسمت تصاویرموجودمی باشد