نام پدر : امیر
تاریخ تولد :1338/04/01
تاریخ شهادت : 1362/01/22
محل شهادت : فکه(شرهانی)

زندگی نامه

تولد

 
شهید حسین چمبری (۱۳۳۸ نکا _ ۱۳۶۲ فکه) متولد روستای زیبای بایع کلا شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. حسین چمبری در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش خیرالنسا قره داشی و پدرش امیر نام داشت.
 

تحصیلات و خانواده

 
حسین چمبری در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت، تحصیلات را در مقطع دیپلم انسانی با موفقیت پایان رسانید.شهید بزرگوار متاهل و فرزند ششم خانواده بود.
 

شهادت

 
حسین چمبری در عضویت بسیجی و در لشکر۲۵کربلا به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۲/۰۱/۲۱ هجری شمسی در منطقه فکه / شرهانی شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید چمبری پس از سال ها مفقودالاثر بودن در مورخه ۱۳۷۳/۰۸/۱۲ تشییع و در امامزاده جلالی در نیشابور دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.


وصیت نامه

فرازهایی از وصیتنامه شهید چمبری


... اینجانب حسین چمبری با آگاهی کاملی که به شهادت دارم برای دفاع از اسلام و حیثیت انقلاب اسلامی و دفاع از مملکت اسلامی به فرمان بزرگ رهبر مسلمانان جهان و مرجع عالیقدرم حضرت امام خمینی به جبهۀ حق علیه باطل شتافتم و امید است که خون من، نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور کند و شهادت ما موجب آگاهی و رشد فکری جامعۀ جهانی اسلام بشود. از شما ملّت قهرمان می خواهم که پشتیبان روحانیت مبارز و متعهد به اسلام باشید که هستید و به قول امام عزیزمان، روحانیت است که تا کنون اسلام را زنده نگه داشته است. پشتیبان ولایت فقیه باشید و این امام عزیزمان را تنها نگذارید. به خدا سوگند اگر شرک نمی بود به پای امام عزیز سجده می کردم.

... در پایان از مردم حزب الله بایع کلا و برادران گروه مقاومت شهید معافی می خواهم که راه تمامی شهدا که همان راه الله است ادامه دهند تا برقراری حکومت اسلامی... از جان و مال خود دریغ ننمایند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
خدایا خدایا رزمندگان اسلام پیروزشان بگردان صدام و حامیانش نابودشان بگردان