نام پدر : فغان علی
تاریخ تولد :1340/01/08
تاریخ شهادت : 1365/12/14
محل شهادت : شلمچه

وصیت نامه

                     *وصیتنامه برادر شهید محمد علی جعفری (واحد)*

                                                  بسم الله الرحمن الرحیم

 

فمن کان یرجوالقاربه فلیمل عملاً صالحاً و لا یشرک یعباذت ربه احدا

پس کسی که به ملاقات پروردگارش امید بسته است عمل انجام می دهد و در عبادت پروردگارش احدی را شریک او نمی گیرد.

خدایا هدایتم کن زیرا میدانم که گمراهی چه بلائی خطرناکی است نگذار دروغ بگویم زیرا دروغ قلم کثیفی است محتاجم مکن که تهمت به کسی بزنم زیرا تهمت خیانت ظالمانه ای است ارشادم کن بی انصافی نکنم زیرا کسی که انصاف ندارد شرف ندارد.

راهنمایم باش تا حق کسی را ضایع نکنم که بی احترامی به یک انسان همانا کفر به خدای بزرگ است. خدایا مرا از بلای غرور خود خواهی نجات ده تا حقایق وجود را ببینم و جمال زیبای ترا مشاهده کنم پستی دنیا و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه گر ساز تا فریب زرق و برق عالم خاکی مرا از یاد تو دور نکند. کوچکم، ضعیفم، ناچیزم، {} گاهی در مقابل طوفانها، بمن دیده ای عبرت بین ده تا ناچیزی خود را بینم و عظمت و جلال ترا براستی بفهمم و بدرستی تسبیح کنم.

خدایا دلم از ظلم و ستم گرفته است ترا به عدالتت سوگند میدهم که مرا در زمره ستم گران و ظالمان قرارند خداوند میخواهم فقیری بینیاز باشم که جاذبه ای مادی زندگی مرا از زیبایی و عظمت تو غافل نگرداند.

خوش دارم گمنام باشم تا در غوغای کشمکشهای پوچ مدفون نشوم خدیا درد مقدم روحم از شدت درد میسوزد قلبم میجوشد، احساسم شعله میکشد و بند بند وجودم از شدت درد صیحه میزند تو مرا در بستر مرگ آسایش بخش خدایا خسته ام، دلشکسته ام، نا امیدم. دیگر آرزویی ندارم احساس میکنم که این دنیا دیگر جای من نیست با همه وداع می کنم و میخواهم فقط با خدای خود تنها باشم خدایا بسوی تو میآیم از عالم و عالمیان میگریزم تو مرا در جوار رحمت خود {} ده.

پدر و مادر بزرگوارم از شما طلب عفو میکنم و امیدوارم پیش حضرت زهرا «س» رو سفید باشیم و از خدای بزرگ میخواهم به همه شماها صبر عنایت فرماید.

همسر گرامی صبور باش و از برای فرزندانم راهنما باشید و به آنها بگوئید که پدرشان برای رضای خداو برای اسلام بدست کفاران جان ناقابل خود را اهدا نمود.

و شما ای پاسداران توحید، از مردن نهراسید توکل به خدا بکنید و بر دشمن زبون بتازید و اسلام را از چنگال استکبار جهانی نجات بخشید.

و ای مومنین در دعای کمیل و توسل و نمازهای جماعت آمرزش طلبید و همیشه و همه وقت در فکر اسطوره تقوا (پیر جماران» باشید و از خدا بخواهید که عمرش را تا ظهور ولی عصر «عج» زیاد بگرداند.

                                                                              محمد علی جعفری مورخ 16/12/1363

                                                                              امضاء شهید

                                    تاریخ شهادت 12/12/1365 محل شهادت شلمچه منطقه عملیاتی کربلای پنج