نام پدر : رمضان
تاریخ تولد :1346/10/03
تاریخ شهادت : 1366/01/18
محل شهادت : شلمچه

وصیت نامه

 *وصيت­نامه شهيد علي تقي­زاده*

 

بسم الله الرحمن الرحيم

نپنداريد آن­ها كه در راه خدا كشته مي­شوند با مال و جان خويش، آن­ها زنده هستند و در نزد پروردگار خود روزي مي­خورند. (قرآن كريم)

سلام بر يگانه پرچم­دار اسلام و بر رزم­آوران جنگجو و غيور كشور گران­قدر اسلامي ايران، ملت شريف ايران ما امروز در يك موقعيتي واقع شده­ايم كه تمام ابرقدرت­هاي شرقي و غربي با ما دشمن هستند و هر لحظه در فكر اين هستند كه چه موقع و چه وقت فرا مي­رسد كه در بين ما نفوذ كنند و ما را از درون بپاشند تا از اين راه نيروي كمتر و بيشتري استفاده كنند. ما مسلمان چه شيعه و چه سني بايد با وحدت و انسجام هماهنگ بوده باشيم تا آن­ها هرگز نتوانند بر ما فائق شوند. الان حدود 7 سال از جنگ تحميلي عراق عليه جمهوري اسلامي ايران مي­گذرد ولي من مي­بينم كه هيچ كس در فكر اسلام و فكر ما نبوده است. هر روز صدام بي­حيا با موشك­ها شهرهاي ما را مي­كوبد ولي ما با حمله مراكز نظامي آن­ها را ويران مي­نماييم. مكتب اسلام به ما مي­آموزد كه چگونه در برابر ابرقدرت­ها و شياطين بايستيم ولي مكتب شيطان به صدام چنين آموخت هر روز به مردمان غيرنظامي حمله كند و آن­ها را به شهادت برساند. اگر يادتان بيايد در آن اوايل جنگ يك هواپيماي ايراني مي­خواست يك پل ارتباطي عراق را بكوبد ديد كه يك غيرنظامي بوده. بعد از چندي دوباره آن را كوبيد اين چه مكتبي است كه آن­قدر براي انسان ارزش قائل مي­شود و در مقابل (صدام) چنين ددمنشانه ملت ستم­ديده ما را شهيد مي­كند و مي­گويد كه جنگ ما عجم است. راستي اگر جنگ با عجم داريد، چرا آبادان و اهواز، دزفول و ... را مي­كوبي آيا آن­ها عجم هستند؟ يا آنها مرداني هستند كه در مقابل كافران ايستاده­اند. سازمان­هاي بين­المللي هر موقع كه رزمندگان ما نقطه­اي را فتح مي­كرد، مي­آمدند و نداي صلح را سر مي­دادند آيا به راستي مي­شود با كافران صلح كرد؟ ما از مردم عراق مي­خواهيم كه به پا خيزيد و صدام و دولت بعثي او را ويران و نابود كنند. همچنين به تمام ملت­ها عرض مي­كنم اي مسلمين جهان به پا خيزيد و نگذاريد قيّم ما كافران باشند. نگذاريد كشور اسلامي شما ميدان تاخت­وتاز ملحدان باشد. آن­ها محارب خدا و پيغمبر هستند. آن­ها از انسان­ دور هستند. آن­ها كساني هستند كه از چهارپايان كمتر هستند. مگر ما چند سال پيش (در سال 56) پادشاهي نداشتيم كه ملت ما را فروخت. ما اگر سگ آمريكايي را لگد می کردیم آن­ها ما را محاکمه می کردند و اگر آن­ها مجتهد ما را می کشتند،‌ ما حق نداشتيم يك كلمه حرف بزنيم. راستي آيا اين (محمدرضا پهلوي) انسان بوده است؟‌ خير! او از چهارپايان هم كمتر بوده. در ضمن برادران و خواهراني كه در سنگر اقتصادي هستند، اين سنگر را محكم نگه داشته باشند تا از اين جهت كشور را هم به خودكفايي برسانند.

ما إن­شاءالله بعد از چند سال ديگر از نظر اقتصادي هيچ­گونه احتياج به كشورهاي ديگر نداريم. درضمن چند سفارش دارم. اين­كه هميشه به خاطر اسلام تبليغات كنيد. اگر موقعي فرا رسيده است كه كمبودي مي­باشد، آن­قدر بر سر مسوولين كشور داد نكشيد. حتي يك كلمه هم حرف در پشت سر دولت نزنيد. چون ما الان حدود 7 سال تمام از جنگ تحميلي عراق عليه ايران مي­گذرد و با تمام توان ايستاده­ايم و الحمدالله به سوی هيچ كشوري دست دراز نكرده­ايم.

و من از دوستانم و ملت شريف ايران مي­­خواهم كه اگر در يك جا شايعه پراكني شده است، آن­قدر به او اهميت ندهيد و به كار خود مشغول باشيد و كارتان فقط براي خدا باشد. نكند آن روزي شود كه ما كاري كنيم و منت بگذاريم. ما اگر براي خانواده خود كاري كنيم، فقط بايد رضاي خدا در آن باشد. اگر رضاي خدا نباشد، هيچ­گونه اثري ندارد. درضمن اگر روزي شد كه از فلسطين و لبنان و ديگر كشورهاي اسلامي چه از طرف غرب باشد و چه از طرف شرق، مسلماني تحت ستم و از شما نيرو درخواست شد، برويد و به خاطر اسلام از او حمايت كنيد.

به پدر و مادرم سفارش مي­كنم كه در شهادتم خوشحال باشيد مثل خانواده­هاي شهداي محل ما كه آن­قدر صبور هستند كه هر موقع آن­ها را مي­بينيم، روحيه مي­گيريم، بگذار ديگران از شما روحيه بگيرند. هرگز به خاطر من گريه نكنيد. به خاطر امام حسين و غريبي او گريه كنيد چون او هشتاد هزار نامه داشت اما در مصاف با دشمن هفتاد و دو تن با او آمدند ولي امام با چهل ميليون جمعيت از پير و جوان، كوچك و بزرگ طرف دارد 30 ميليون تفنگدار. اگر به شهادت رسيده­ام، اين را بر مزارم حتماً بنويسيد ما 30 هزار شهيد داده­ايم، ايران را از زير سلطه بيرون آورديم. 36 ميليون شهيد مي­دهيم تا جهان را آزاد كنيم. به اميد آن روز در نمازتان براي ما دعا كنيد و براي امام امت و سلامتي او تا ظهور امام زمان دعا كنيد.

و در ضمن از مادرم مي­خواهم كه براي من گريه نكنيد. اگر گريه مي­خواهيد بكنيد، براي امام عزيزمان حسين (ع) گريه كنيد كه در صحراي كربلا بي­كفن ماند و سر امام عزيزمان را بالاي نيزه كردند و زن و فرزندان او را به اسيري گرفتند و آن­ها را بي­حجاب كردند.

از خواهرم و برادرم و پدر عزيز مي­خواهم از براي من ناراحت نباشيد چون اگر من شهيد بشوم، براي شما افتخار است. چون كه اسلام عزيزمان احتياج به اين خون­ها دارد كه تا اين اسلام عزيزمان پايدار شود.

 و از خانواده­ام مي­خواهم براي من ناراحتي نكنيد و فرزندم را بزرگ كنيد و آن را در راه خدا پرورش بدهند.

 و مادرم و خواهرم و خانواده­ام و اي خواهران اين كشورها! حجاب­هاي شما کوبنده­تر از خون­هاي ما است چون شما خواهران حجاب خود را رعايت كنيد اين مكتب عزيز ما به پيروزي مي­رسد.

بار الها! پروردگارا! روحانيون عزيزمان را كه براي اين مكتب اسلام كار مي­كنند، اين را در راه خود قرار بده. بار الها! پروردگارا! رزمندگان عزيزمان را پيروز بگردان. بار الها! برادراني كه در پشت جبهه هستند  و در راه خدا كار مي­كنند آن­ها را در پناه امام زمان (عج) حفظ بفرما.

                                                                                          آمين يا رب العالمين                                                                                                        مورخه 25/11/62

                                                                       خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.