نام پدر : حاج امرالله
تاریخ تولد :1347/06/20
تاریخ شهادت : 1367/02/07
محل شهادت : فاو

وصیت نامه

*توصیه نامه شهید علیرضا تقوی*

 

به خواهران عزیزم توصیه می کنم حجاب خود را رعایت کنند تا خون شهدا پایمال نشود.کسی را اذیت و آزار ندهید و با یکدیگر همدل و مهربان باشید تا خداوند از شما راضی باشد.به دیدار خانواده شهدا بروید تا احساس تنهایی نکنند. به برادران سفارش می کنم به نامحرم نگاه نکنند و حیا داشته باشند تا مانع فساد در اجتماع شوند.در تکایا و مساجد در مراسم های عزاداری ائمه علیهم الاسلام حضور پیدا کنید. 


زندگی نامه

علیرضا تقوی در یگان دریایی سپاه پاسداران به اسلام خدمت میکرد که در سال هشتم جنگ تحمیلی و در سن نوزده سالگی به شهادت رسید

 

تولد


شهید علیرضا (محمد رضا) تقوی قلعه سری (۱۳۴۷ نکا _ ۱۳۶۷ فاو) متولد روستای زیبای قلعه سر علیا شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. علیرضا تقوی قلعه سری در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش انسیه اکبری و پدرش امرالله نام داشت.

 

تحصیلات و خانواده


علیرضا تقوی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت، تحصیلات را در مقطع سوم راهنمایی با موفقیت پایان رسانید.شهید بزرگوار مجرد و فرزند سوم خانواده بود.

 

شهادت


علیرضا تقوی سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در لشکر۲۵کربلا به اسلام خدمت می کرد که در ۱۳۶۷/۰۲/۰۷ هجری شمسی در منطقه فاو شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید تقوی در مورخه ۱۳۶۷/۰۲/۱۰ تشییع و در گلزار شهدای شهر نکا دفن شد.

سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش