نام پدر : رجب علی
تاریخ تولد :1347/03/02
تاریخ شهادت : 1365/10/24
محل شهادت : شلمچه

زندگی نامه

تولد


شهید صفرعلی پلنگی رستمی (۱۳۴۸ نکا _ ۱۳۶۵ شلمچه) متولد روستای زیبای شوراب سر شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. صفرعلی پلنگی رستمی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام متولد شد، مادرش خدیجه منصوری و پدرش رجبعلی نام داشت.
 

تحصیلات و خانواده


صفرعلی پلنگی رستمی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت، تحصیلات را در مقطع سوم راهنمایی با موفقیت پایان رسانید.شهید بزرگوار مجرد و فرزند چهارم خانواده بود.
 

شهادت


صفرعلی پلنگی رستمی سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در لشکر ۲۵ کربلا به اسلام خدمت میکرد که در ۱۳۶۵/۱۰/۲۴ هجری شمسی در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای پنج شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت. پیکر پاک شهید پلنگی رستمی پس از سال ها مفقودالاثر بودن سرانجام در مورخه ۱۳۷۶/۰۴/۰۸ تشییع و در زادگاهش شورابسر دفن شد. 

سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش 

وصیت نامه

فرازهایی از وصیتنامه شهید رستمی

 

... مواظب باشید شما که ماندید مسئولیتتان خیلی سنگین است باید احساس مسئولیت بیشتری بکنید، در صحنه باشید الان دشمن طرح هایی را پیاده می کند و توطئه ها میریزد برای انقلاب اما کور خوانده است این انقلاب به قول امام عزیزمان راهش را پیدا کرده و به همین صورت ا ان شاالله پیش خواهد رفت و هرگز شکست نخواهد خورد.

ای مردم آگاه باشید دنبال یک خط بروید و آن خط هم خط امام است، مطالعه داشته باشید افراد همینطور به هر کس رای ندهند زیرا شما هستید که این انقلاب را به کمک خدا و رهبری امام بزرگوار بپیش می برید. باز هم می گویم مطالعه داشته باشید بشناسید افراد را مخصوصا افرادی که در این کار هستند، افرادی را در راًس کار بفرستید که خدای ناکرده باعث پایمال شدن خون شهیدان نشود و بدانید مسئولیتتان خیلی بزرگ است.

و یکی دیگر از توطئه های دشمن مواد مخدر است. خودتان شال همت بر کمر ببندید و همیشه در صحنه باشید و خودتان جلوی فساد را بگیرید و مواظب باشید فردای قیامت همین شهدا شهرتان در محشر جلویتان را خواهند گرفت و می گویند که بعد از ما چه کاری برای این انقلاب انجام داده اید، چه جوابی دارید؟؟ و بترسید از عذاب خدا

یکی دیگر از مسئله مهم جنگ است الان ما باید جنگ را در راس همه کارهایمان قرار بدهیم و دست از همه چیزمان بکشیم ( زن، بچه، پدرومادر و....) اینها نمی تواند مسئله باشد برایمان، مگر جهاد جزء فروع دین نیست، نماز هم جزء فروع دین است، روزه هم همین طور آیا می توانید برای نماز خواندن عذری بیاورید جهاد هم همین است جهاد هم جزء فروع دین است. آنچه مهم است و به آن باید اهمیت داد جنگ است. همانطور که امام عزیزمان می فرمایند: امروز جنگ را باید در راس همه کارها قرار داد زیرا سازش در جنگ دفن اسلام است و این را هم بدانید.

ای کسانی که این رزمندگان را تهمت می زنید و می گویید که بخاطر پول و غیره می روید، من و امثال من که در جبهه هستند راهشان را شناختند و بعد به جبهه رفتند.

باید دید در شبهای عملیات چه شور و حالی دارد. نمی دانم بودید یا نه اکثرا بودید، ولی بدانید آن لحظه ها را نمی توانید در هیچ جایی پیدا کنید. آنقدر آن لحظه ها عارفانه هست، آنقدر پر شور و حال هست که هیچ عارفی نمیتواند آن لحظه ها را توصیف کند آدم باید باشد تا ببیند معجزات را. قلمها قاصرند از نوشتن و زبانها الکن است از گفتن.

آری عزیزان باید بیشتر از قبل بکوشیم واز جان و هستی خودمان بزنیم تا قدرت اسلام را به آن کفار نشان بدهیم و به آنها بفهمانیم که ما پیروان راه سرخ حسینیم ما سربازان انتقام گیرنده خون امامانیم که پس از هزاروچهارصد سال با رهبری امام عزیزمان این نائب بر حق امام زمان مان است به پیش خواهیم آمد. به این بخش باز هم تاکید می کنم که بیشتر متوجه باشید و به جنگ بیشتر فکر کنید وجبهه ها را خالی نگذارید. مواظب باشید که خون شهیدان پایمال نشود.

ودیگر سخنم با مردم بی خیال است. منظورم آنهایی که هیچ کاری برای این انقلاب نکرده اند وهمیشه طلبکارند. اگر این افراد را دیدید به آنها بگوئید که دیگر بس است از این همه نق زدنها، خجالت بکشید از خون این شهیدان! دست بردارید از این زندگی دو روزه دنیا به فکر آخرت خودتان باشید که چه جوابی دارید بدهید بترسید از عذاب خدا.

ای خدای شکست ناپذیر ای قادر متعال ای که همه جانها در دست توست ما را ببخش و به این بدنها واستخوانهای ضعیفمان که طاقت عذاب را ندارند رحم کن، بار خدایا به تنهایی من در قبر رحم کن وبه من رحم کن از لحظه ای که آدم دست حسرت به دندان می گیرد. بار خدایا ای منتهای رحمت بر این بدن ضعیف وبنده گناه کار خود رحم کن...