نام پدر : رضا
تاریخ تولد :1345/01/15
تاریخ شهادت : 1366/04/22
محل شهادت : شلمچه

وصیت نامه

*وصيت­نامه شهيد محمد برخور*

 

بسم الله الرحمن الرحيم

اي كساني كه ايمان آورده­ايد، از خدا بترسيد و به خدا توسل جوييد و در راه او جهاد كنيد تا رستگار شويد.

راه قدر از راه كربلا مي­گذرد. (امام خميني)

با عرض ادب به پيشگاه مقدس امام زمان (عج) و نائب بر حق­اش، رهبر كبير انقلاب اسلامی، امام خميني و درود بر ارواح پرفتوح شهيدان صدر اسلام تا انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي و با سلام و درود بر معلولين و مجروحين و امت شهيدپرور و با سلام به پدر و مادر بزرگوارم كه حق زيادي بر گردن اين بنده حقير دارند.

 لازم دانستم مطالبي را متذكر شوم چرا كه شايد بنده هم لياقت شهادت و جان دادن در راه خدا پيدا كردم. اي امت شهيدپرور و هميشه در صحنه كه با كمك­هاي بي­دريغ خود، جبهه­ها را گرم نگه­ داشته­ايد، هميشه گوش به فرمان امام امت باشيد و رهنمودهاي او را مدنظر و آويزه گوش خود قرار دهيد. نكند خداي ناكرده روزي از خط امام فاصله بگيريد كه آن روز دشمن خوشحال خواهد شد. پس تا پيروزي نهايي مستضعفين و آمريكاي جنايتكار و شوروي جهان­خوار به رزم بي­امان خود ادامه دهيد و به منافقين و ايادي داخلي­شان كه هدفي جز ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامي ندارند، مجال و فرصت ندهيد و تا نابودي آن­ها سلاح خود را بر زمين نگذاريد.

و درضمن شما خواهران و برادران بزرگوار نيز از دولت جمهوري اسلامي كه درگير جنگ است، توقع بي­جا نداشته باشيد.

از پدر و مادر بزرگوارم خواهش مي­كنم كه اين بنده حقير را ببخشيد و اين توصيه را از فرزند خود قبول كنند كساني را كه با اسلام و انقلاب ميانه خوبي ندارند، به هيچ عنوان به منزل­تان راه ندهيد حتي اگر نزديكان شما باشند و صبر و استقامت پيشه كنيد.

 از خواهران و برادران بزرگوار خواهش مي­كنم مرا ببخشند و اگر از اين بنده حقير ناراحتي ديده­اند، عفو كنيد. از قول من به دوستان و آشنايان مخصوصاً خانواده­ام بگوييد كه با گريه نكردن در شهادت­ام روحم را شاد كنيد چرا كه لبخند آنان در عزاي من مشت كوبنده­اي است بر دهان منافقين و دشمنان اسلام. با هواي نفساني مبارزه كنيد كه اين دنيا چند روزي بيش نيست و زندگي واقعي در آن دنيا جاويد مي­باشد. اتحاد خود را حفظ كنيد و نگذاريد دشمنان در ميان شما نفوذ كنند.

 و در پايان مرا در روستاي من دفن كنيد و شعار هميشگي را فراموش نكنيد.

                                                                         خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.

                                                                                                        والسلام.