نام پدر : شعبان علی
تاریخ تولد :1351/02/02
تاریخ شهادت : 1365/11/07
محل شهادت : شلمچه

خاطرات

پدر شهید می گوید : برای رفتن به جبهه خیلی علاقمند بود ، تاکید می کرد که ثبت نام کند . من هم او را بردم نکا در سپاه انقلاب اسلامی ثبت نام کنم اما قبول نکردند او بعداً به همراه پسرعمویش موفق شد ثبت نام کند هدفش از جبهه این بود که با دشمن بجنگد و خاک وطن را آزاد کند و انتقام عموهایش نادعلی و عباسعلی را بگیرد او رفت .

از خصوصیات اخلاقی وی نیز می توان گفت : که او فردی خوش اخلاق ، مقید ،منظم ، مهربان ، و در رعایت حق الناس و انجام واجبات و ترک محرمات دقیق بود .

خاطره ای از محمدرضا  رضوان- دوست و همرزم شهید در رابطه با رفتن به جبهه ، او می گوید : ما با هم عازم جبهه بودیم وقتی به گردان عاشورا رسیدیم فکر کردیم که این جا همان گردان شهادت دوست ما است بعد از چند روز دیدیم که پدر اکبر از مرخصی آمد ما با هم در یک گردان بودیم پدر و پسر با هم بودند اما از شب عملیات از هم جدا شدند . شبی پدر علی اکبر گفت : علی اکبر ! موی سرت را اصلاح کن . او گفت :« نه این طور دامادی بهتر است .» او غیر مستقیم به پدرش گفت من شهید می شوم . در شب عملیات که اکبر تیر خورد همه گفتند که چگونه این خبر را به پدرش که در گوشه ی دیگر خاکریز بود بدهیم در هر صورت به پدر خبر رسید وقتی از دور جنازه پسرش را دید با چشم گریان گفت : « پسرم داماد شد . پسرم رفت ، او رفت پیش عموهایش ، رفت پیش علی اکبر  و امام حسین . » او در عین حال تاکید کرد برای جنازه پسرم خود را به کشتن ندهید و جنازه او بعد از چندسال به وطن بازگشت . روحش شاد !