نام پدر : مشهدی آقا
تاریخ تولد :1346/06/20
تاریخ شهادت : 1365/07/05
محل شهادت : رشیدیه(مریوان)

وصیت نامه

*وصیتنامه شهید اسماعیل باباگلی*

 

بسمه رب الشهدا و الصدیقین

و بنام معبودی که تمام هستی از اوست

و لاتحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

 و گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده اند بلکه زنده اند و در نزد خدای خویش روزی می خورند.

با سلام ودرود بر خاتم انبیاء حضرت محمدمصطفی (ص) و حضرت ولی عصر امام زمان (عج) مهدی موعود ارواحناه له الفدا و نائب برحقش امام امت پیرجماران بت شکن زمان و با درود و سلام بر تمامی کفرستیزان جبهه های نبرد نور علیه ظلمت و بر ارواح طیبه شهدا از صدر اسلام تا قیام خونین کربلای حسین(ع) تا کربلاهای ایران.

این جانب اسماعیل باباگلی فرزندی مشهدی آقا متولد سال 1346 شماره شناسنامه 823 بسیار خوشبختم که با کمال اشتیاق و با آگاهی کامل پا به میدان جنگ نهاده تا بتوانم سرباز کوچکی برای اسلام عزیز و قرآن باشم و به این عمل خویش بسیار افتخار می نمایم همه می دانیم که مرگ و زندگی تمام انسانها در دست خداست و ما امانتی ازطرف خدا برای خانواده خود می باشیم و سرانجام باید به سوی پروردگار خویش بازگردیم. انالله و اناالیه راجعون.

بنابراین اگر من در جبهه ها شهید شدم برایم غمگین مباشید چه سعادتی بالاتر از این که انسان در راه معبودش شهید گردد زیرا بنا به فرموده خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم مشتری و خریدار جان کسی که در راه خدا شهید شود خداست و این سعادتی است که نصیب هرکس نخواهد شد. چنانچه خداوند سبحان در آیات 9 الی 11 یازده سوره صف می فرماید: یا ایها الذین آمنوا هل ادلکم علی تجاره تنجیکم من عذاب الیم تومنون بالله و رسوله و تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم ذالکم خیرلکم ان کنتم تعلمون.

ای اهل ایمان! آیا شما را به تجارتی سودمند که از عذابی دردناک بخشد دلالت می کنم و آن تجارت آن است که به خدا و رسولش ایمان آورید و با مال و جان خود در راه خدا جهاد کنید این کار از هر تجارتی برای شما بهتر است اگر آگاه باشید.

بنابراین من حاضر شدم جان خود را به خدای خویش هدیه کنم تا سعادت ابدی نصیبم گردد و اینک سفارشاتی چند به تمامی کسانی که این وصیت نامه به دستشان می رسد دارم.  

اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم: بیش لز هر چیز همظی شماها را به تقوای الهی و نظم در کارها دعوت می نمایم.

سفارش می کنم که برای سلامتی و طول عمر پربرکت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دعا کنید و هیچگاه از خط اصیل این رهبر بزرگوارمان منصرف نگردید و وحدت خودتان را هرچه بیشتر حفظ کنید و ادامه دهید و پشتیبان روحانیت مبارز در خط امام باشید. ای دوستان و جوانانی که توانائی جنگیدن و مبارزه  با دشمنان کفر را دارید به ندای رهبر انقلاب اسلامی لبیک گفته و عازم جبهه ها شوید تا ادامه دهنده راه شهدا باشید هرچه زودتر انشاالله.

راه کربلای حسینی را بگشایید و ای کسانی که توانائی رفتن به جبهه ها را ندارید. لااقل در پشت جبهه ها حامی رزمندگان باشید و از جهت ملی و انسانی هرچه بیشتر به نیروهای اسلام کمک نمائید و برای آمرزش گناهان من نیز دعا کنید و نماز را از یاد نبرید و هرچه بهتر آن را برپا دارید. (ان الصلوه تنهی عن الفحشی و المنکر)

همانا نماز آنان را از فحشا و زشتی دور می کند.

پدر و مادر عزیز و مهربانم! اگر فرزند خوبی برای شما نبودم مرا ببخشید تا انشاالله خداوند نیز مرا ببخشد. به خاطر شهادتم ناراحت نباشید و افتخار کنید که چنین فرزندی را تربیت کردید و هدیه اسلام و قرآن نموده اید. از خداوند می خواهم به شما صبر کامل عنایت بفرماید.

برادران بسیار خوبم! امیدوارم جبهه ها را فراموش نکنید و نگذارید اسلحه ام برزمین بماند و تا نابودی کفر جهانی راهم را ادامه دهید.

خواهر مهربانم! زینب گونه صبر و استقامت نمائید و پیام خونم را به دیگران برسانید و با حفظ حجاب خویش مشت محکمی بر دهان مفسدان و جنایتکاران بکوبید و در خاتمه با چند جمله دعا ، وصیت نامه ام را تمام می کنم.

خدایا امام عزیز ما را تا ظهور حضرت مهدی(عج) و در کنار آن حضرت سلامت بدار. آمین

پروردگارا! رزمندگان اسلام را هر چه زودتر به پیروزی نهائی برسان.

بارالها! به خانواده های شهدا و مجروحین و معلولین و مفقودالاثرها و اسرا صبری جمیل عطا بفرما.

از همگی التماس دعا دارم.

                                                             والسلام علیکم و من التبع الهدی

خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار(3بار)