نام پدر : صادق
تاریخ تولد :1343/03/05
تاریخ شهادت : 1364/03/25
محل شهادت : هورالهویزه

وصیت نامه

*وصيتنامه شهيد رمضان بابائي*

 

بسم ا... الرحمن الرحيم

 

به نام آنكه ما را آفريد و به ما لياقت آن داده كه بتوانيم بر روي خاكش قدم بگذاريم، و بنام خدائي كه ما را از خاك خود آفريد در خاك خود فرو مي برد.

سپاس و ستايش خدائي را كه از پرتو انوار وجودش عالمي را روشن كرده و آدمي را به فضيلت عقل و بيان از حيوانات ممتاز نموده هادياني براي هدايت بشر به پيامبري مبعوث كرده كه راه درستي پندا دادند و راه صواب را به انسانها نشان دادند و باطل را بستند و درود و سلام بر محمد (ص) رسول خدا كه خاتم پيامبران است و درود بر همه پيامبران كه واسطه خداي عزوجل بودند و درود بر همه نيكوكاران كه از هواي اين جهان پرهيز نمودن و توشه جهان ابدي گرفتند و رضاي حق بجاي آورند و سلام بر ائمه معصومين سلام ا... عليها و درود و سلام بر پدر و مادر مهربانم – و تمامي دوستان و

« و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياء عند ربهم يرزقون فرحين بما آياتهم ا... من فضله و يستبشرون بالذين لم يحلقوبهم من خلفهم لاخوف عليهم و هم يحزنون» (قرآن كريم)

گمان نكنيد آنان كه در راه خدا به شهادت رسيدند مرده اند نه آنها زنده و جاويدند و نزد پروردگارشان روزي مي خورند و متنعم اند شهيدان بواسطه فضل و رحمت پروردگار نسبت به ايشان و كساني كه راهشان را ادامه مي دهند بشارت مي دهند كه هيچ خوف و اندوهي به خود راه ندهيد، شهيدان به زندگاني سعادتمند ابدي مي رسند.

شهيدان در زندگي ابدي خود از نعمتهاي پروردگارشان استفاده مي كنند. شهيدان به مؤمنان و رزمندگان جبهة حق مژده مي دهند كه با انتخاب راه پرسعادت في سبيل ا... بسيار خشنود و شاد مانند (قرآن كريم)

شهيد نظر مي كند به وجه ا... (امام خميني رحمت ا... عليه)

شهادت تزريق خون است بر پيكر اجتماع (شهيد مطهري)

و امروز امريكاي جنايتكار و اسرائيل خون آشام كه ملت ضعيف و مظلوم جهان سوم را به استعمار و استثمار مي كشند وظيفه ما چيس، و لبنان مظلوم و افغانستان قدس عزيز و ديگر كشورهاي زير سلطه خود را استعمار مي كند و امروز در منطقه ما كه صدام جنايتكار خاك مقدس اسلامي ايران را مورد هجوم قرار مي دهد و به زن و مرد پير و جوان كوچك و بزرگ ما رحم نمي كند وظيفه ما چيست، ما امروز با عزمي جزم و با اراده اي خلل ناپذير به فرماندهي روح خدا حضرت امام خميني در مقابل اين صفاكان ايستاده و به اميد الله آنها را خوار و ذليل مي كنيم و عراق و ديگر كشورهاي زير تهاجم (لبنان، قدس، كربلا) را آزاد كرده و دست اجانب را كوتاه مي كنيم.

و اما لحظه اي رسيده كه بايد معامله با خدا بست كه در اين معامله ما فروشنده و خداي تبارك و تعالي خريدار در معامله جان و مال، يعني امكانات جهادگران حزب الله است و قيمت و بهائي كه خداوند به سربازان اسلام (خريدار به فروشنده) عنايت مي فرمايد رسيدن به ملكوت علي و سعادت جاودانه و رحمت ابدي است. ما امروز براي دفاع از دين خدا و تداوم رسالت رسول الله قيام كرده ايم و از سرزمين و خانه خود به سوي جبهه هاي حق هجرت كرده ايم آري انسانها برگزيدگان خداي تعالي مي باشد خداوند اينها را انتخاب كرده تا خليفه و جانشين او باشند، چنان كه قرآن كريم خطاب به مجاهدان في سبيل ا... مي فرمايد (هوا جحتبيكم) او شما را براي دين خود برگزيد و انتخاب كرد. حال كه خداوند چنين سعادت عظيمي را نصيب ما كرده و آنچنان لياقتي به ما عنايت فرموده كه در هيچ زمان از تاريخ اسلام به جز صدر اسلام يافت نمي شود پس اما همواره بيدارتر، هوشيارتر و استوارتر باشيم و بگوئيم كه از لحظه لحظه شبها و روزهاي پرشكوهي كه در سرزمين اسلام هستيم توشه ها برگيريم و خود را بسازيم[] ببخشي و دعا كني كه جزء ‌شيعه علي باشيم و دعا كن كه رزمندگان پيروز شوند سلام بر شما برادران خوب و مهربانم اصغر،رضا، و محمد اميدوارم كه خوب و سلامت باشيد و من خجلت مي كشم كه به شما سفارش كنم اما اين چند مطلب را از من پذيرا باشيد كه تقوا و استواري و استقامت را پيشه خود كنيد و با برخوردتان به مردم نشان بدهيد كه خانواده شهيد بودن ارزش دارد و برادر اصغر به شما سفارش كه مراقب برادرت رضا و محمد باش و مسائل اسلامي را به آنها راهنمائي كن مخصوصاً محمدرضا كه اول رشد فكري او مي باشد آداب و رفتار و اخلاق اسلامي را به آن بياموز، همچنين مواظب خواهرانت باش.

و سلام بر شما خواهران خوب و مهربانم حكيمه، خاتون، خديجه سلام اي زينب گونها و فاطمه وار زندگي كننده ها اميدوارم كه خوب و سلامت باشيد تقوا و پاكيزه گي را پيشه كنيد و افتخار كنيد كه خواهر شهيد هستيد و سفارش من اين است به شما كه حجاب خودتان را حفظ كنيد كه از سرخي خون من كوبنده تر است و در مراسم دعا كميل و توسل و مراسم مذهبي شركت كنيد و همچنين ديگر خواهران محله شما هم همينطور باشيد.

و سلام و درود بر شما مردم زحمتكش و كشاورز عزيز محل، اميدوارم كه لحظه اي از ياد خدا غافل نشويد كه اجر و پاداش عظيمي خواهيد داشت و در فكر ماديات نباشيد كه اين دنيا مرحله امتحان است اميدوارم كه با سختيها و كمبودها و دست دلالان و واسطه گران را كوتاه كنيد در كارهايتان صبور باشيد.

و سلام و درود بر شما جوانان حزب ا... و هميشه در صحنه و اميدوارم كه حالتان خوب باشد، همانند گذاشته در كارهايتان استقامت و بردباري داشته باشيد، و سلام بر شما برادران انجمن فقط يك جمله مي گويم كه اميدوارم پذيرا باشيد، (رسالت انبياء و ارشاد مردم يادتان نرود) و از برادر عزيزم مراد عباسي در جلسات غافل نباشيد، و سلام و درود بر تمام دوستان و فاميلان اميدوارم كه مرا ببخشيد و پيرو مكتب اسلام باشيد.

 و در آخر چند تذكر به برادران و خواهران و امت حزب ا... !

1- پيرو مكتب اسلام و رهبر كبير انقلاب حضرت امام خميني باشيد.

2- تقوي را نصب العين خود قرار دهيد.

3- با كمبودها و سختيها مبارزه كنيد كه لازمه انقلابي بودن تحمل سختيها است.

4- پشتيبان دولت جمهوري اسلامي باشيد.

5- جبهه ها را فراموش نكنيد.

و در آخر سفارش به پدر و مادرم كه بيست روز روزه قضاء برايم بجا آوريد، و مرا در قبرستان گلما بغل آن شهيد بزرگوار دفن كنيد.

 

والسلام عليكم و رحمه ا... و بركاته

در ضمن برادرجان كتابهايم اگر مورد استفاده نيست به كتابخانه محل بفرستيد.

 


زندگی نامه

شهید رمضان بابایی

فرزند: صادق

شهید رمضان بابایی فرزند صادق در 5 مرداد سال 1343 مصادف با ماه مبارک رمضان در روستای گلمای ساری پا به عرصه هستی گذاشت. او دومین فرزند خانواده بود که دارای 3برادر و 3 خواهر نیز بود.

او در آغوش پر مهر ومحبت خانواده و بر اساس اعتقادات دینی و ارزشی رشد و نمو یافت تا به سن مدرسه رسید. وی دوران ابتدایی را در زادگاهش درس خواند و مقطع راهنمایی را به مدرسه عسگری سلیمی رفت و پس از اتمام این دوره مقطع متوسطه را در دبیرستان شهید غفاری در رشته اقتصاد درس خواند.

دوره جوانی شهید بابایی مصادف شد با اوج گیری فعالیت ها ومبارزات انقلابی مردم کشورمان بر علیه حکومت و رژیم منحوس شاه،بنابراین او که نیز به  صفوف مبارزین انقلاب پیوست و همگام با ملت شریف ایران در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کرد تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کمک نیروهای مذهبی در استگاه های بازرسی برای حفاظت و هراست از منطقه نگهبانی می داد و پس از آن با تشکیل انجمن اسلامی محل او نیز مسوولیت تبلیغات انجمن را عهده دار شد.

شهید بابایی بخاطر هوش و ذکاوتش و شرکت در  جلسات مذهبی و سیاسی،مسائل پیرامون انقلاب را بسیار زیرکانه و دقیق تجزیه و تحلیل می کرد.

وی با شروع جنگ تحمیلی تاب و تحمل از دست داد بنابراین اولین بار از طریق سپاه ساری به جبهه اعزام شد و در عملیات رمضان شرکت کرد.

او در عملیات طرح جنگل برای نابودسازی منافقین و گروهک های الحادی در شهر ساری و سوادکوه شرکت و حضوری فعال داشت و سپس در سال 61 برای دوره ی آموزشی تخصصی به محمود آباد اعزام شد.

وی در سال62، ملبس بع لباس پاسداری شد و پس از گذراندن دوره های آموزشی در واحد اطلاعات و عملیات مشغول به خدمت شد. او در عملیات های مختلفی از جمله عملیات والفجر4، والفجر6، قدس.... شرکت کرد و جانانه در مقابل دشمن خصم ایستادگی کرد.

 شهید بابایی در آذر سال 63 با دختری مؤمن و متدین از ساری ازدواج کرد که زندگی مشترکشان کوتاه بود.

و سرانجام این پاسدار رشید اسلام که سال ها حضور در جبهه، آرزوی شهادت داشت در تاریخ 25/3/64 در حین انجام مأموریت بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن بر کف قایق افتاد و روح بلندش به سوی ملکوت به پرواز در آمد وجان به جان آفرین تسلیم کرد و پیکر مطهرش پس از تشییع در گلزار شهدای روستای گلما به خاک سپرده شد.

.

 


وصیت نامه

اسکن  در قسمت تصاوير موجود مي باشد