نام پدر : علی اكبر
تاریخ تولد :1343/06/12
تاریخ شهادت : 1362/01/24
محل شهادت : فكه

وصیت نامه

*وصیتنامه شهید محمد حسن باقریان*

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

آغاز مي­كنم اول به نام خداوند درهم كوبنده ستمگران و امّا بعد چون هر فردي مسلماني بايد وصيت­نامه داشته باشد پس من هم به گفته اسلام و پيامبر اكرم عمل كرده باشم و وصيت نوشتن من لااقل يك جنبه ارشادي داشته باشد، پس وصيت خود را شروع مي­كنم.

مبارك باد بر امام بزرگوارمان كه ولايت اسلام از اهداف اوست و ما به خود آمديم و از طاعت طاغوتيان تن زديم و عهد عبوديت با خدا بستيم.

قال رسول­الله (ص): «اي مردم! ترسناك­ترين چيزي كه از آن بر شما خائف­ام، اول پيروي از هواي و هوس و دوم آرزوهاي طولاني.»

پس ما چرا راهي كه خدا در پيش پاي ما گذاشت تا رهسپار شويم، رها سازيم و دل به اين دنياي توخالي ببنديم، پس بياييد هرچه زودتر بار خود را در ره خدا ببنديد و هرچه زودتر به طرف معشوق خود برويم زيرا كه حسين (ع) فرموده «اِنّي اري الموت الا والحياة مع­الظالمين الّا بوما. من مرگ را جز سعادت و زندگي را با ستمگران را جز خواري نمي­بينم.»

پس بياييم از رهبرمان، از پيامبرمان لااقل ياد بگيريم راه پيامبران را. ما مي­گوييم مسلمانيم ولي راه­مان و رفتارمان به يك فرد مسلمان نمي­خورد، پس بياييم خود را بسازيم. وقتي كه مي­گوييم مسلمان هستيم راه و كردارمان اسلامي باشد تا بتوانيم رهسپار شده و به معشوق خود نزديك­تر گرديم.

اي خانواده گرامي و اي برادران ديني و هم­وطنان عزيز! بياييم كارهايي را كه خدا واگذار نموده به ما به اتمام برسانيم. پس اگر من شهيد شدم، بوي شهادت من گريه نكنيد، بياييد به ياد حضرت زهرا بيافتيد و براي او گريه كنيد براي امام حسين (ع) و علي­اصغر (ع) گريه كنيد. چون من در نزد شما امانت بودم كه خدا مرا به شما داده و از شما مي­گيرد. بياييم با استقامت مشتي بر پوزه ابرقدرت­ها و منافقين كوردل بزنيد.

پس اي برادر جان! اميدوارم كه پس از شهادت من راه مرا ادامه دهي. در خاتمه توصيه مي­كنم امام را دعا كنيد. رزمندگان را دعا كنيد. چون رزمندگان محتاج به دعاي شما هستند.

والسلام. به اميد پيروزي هرچه زودتر رزمندگان اسلام.

خدايا، خدايا تا انقلاب مهدي، خميني را نگهدار.

محمدحسن باقريان


زندگی نامه

اسکن زندگی نامه در قسمت تصاوير موجود مي باشد