نام پدر : اسدالله
تاریخ تولد :1332/3/1
تاریخ شهادت : 1364/11/23
محل شهادت : فاو

وصیت نامه

وصیت نامه شهید علی اکبر دهقان

سلام بر مهدی قائم آل محمد (ص) بهترین یاور رزمندگان و حامی مستضعفان جهان. درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی که با رهبری پیامبر گونه اش مجروحین جهان را از ظلمت به سوی نور به حرکت در آورده و سلام و تحیات الهی بر شهیدانی که با نثار جانشان همچون سرور آزادگان جهان اباعبدالله الحسین (ع) فرهنگ حریت و انسانیت را به ارمغان آوردند و برای همیشه از زندان تن آزاد شده و به ملکوت اعلی پیوستند. شهیدانی که خود به تنهایی نشانه ای بر حقانیت اسلام و انقلاب اسلامی بودند و برای همیشه راست قامتان تاریخ خواهند ماند.

خانواده محترم، از اینکه نوشته بودید تا تاریخ 20/11/64 به خانه بیایم، شما حتماً اخلاق مرا می دانید، بنده عاشق جبهه هستم و جبهه را فراموش نمی کنم برای شما سخت می گذرد از این لحاظ نباید ناراحت باشید اسلام به من رزمنده بسیجی احتیاج دارد بنده تا حد جان در راه اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی دفاع می کنم حتی اگر به شهادت برسم. خانواده محترم این چند کلمه ای را که می نویسم مدت کوتاهی به عملیات نمانده است روحیه برادران گلوگاهی به قدری قوی و پر از عشق ایمان به خدا می باشد. برادرها لحظه شماری می کنند، همچنان بنده مشتاق عملیات هستیم که کی فرا می رسد برویم به سوی خدا. یا پیروزی یا شهادت که هر دو پیروزی می باشد بنده همین را می خواهم. امیدوارم خبر شهادت بنده را شنیدید بسیار خوشحال باشید من همین را می خواهم اگر احساس ناراحتی بکنید دشمنان اسلام و قرآن از ناراحتی شما سوء استفاده می کنند. خانواده محترم این چند کلمه را برای شما می نویسم شاید به خانه بر نگردم شاید خداوند شهادت را نصیب من کرد اگر لیاقت شهادت را داشته باشم. خانواده محترم! یک سفارش من این است آنچنان فرزندانم را ترتیب بکن و به فرزندانم بگو پدر برای چه شهید شد، به بچه هایم بگو تا بچه هایم بدانند تا راهم را ادامه دهند، بنده همین را می خواهم فرزندانم مثل من باشند و برای اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی دفاع نمایند و پیرو خط امام باشند، به رهنمودهای امام گوش بدهند و اطاعت بکنند اگر آنچنان باشند باعث خوشحالی من می باشد، یک سفارش دیگر، اگر شهید شدم مقدار مالی که دارم تعلق به شما و فرزندانم دارد مقداری از مالم را برایم نماز و روزه بدهید چون که مدتی در جبهه های حق علیه باطل بودم موقع ماه مبارک رمضان موفق نشدم روزه بگیرم. مقداری از مالم را برایم به خرج روزه بدهید، در مراسم من حاج آقا زاهدی سخنرانی نماید در مراسم اختیارات را به پدرم واگذار کنید تا عمل نماید. بنده هیچ کس بدهکار نیستم. به امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی. 64/11/20

آخرین نامه شهید علی اکبر دهقان (یک روز قبل از شهادت)

صبح بود. این چند کلمه را می خواهم بنویسم. خانواده عزیز و بهتر از جانم نور چشم و رنج کشیده ام شما برایم خیلی زحمت کشیده اید من مدیون زحمت های شما هستم. امیدوارم که آن دنیا شما را شفاعت کنم. خانواده عزیز امشب می خواهم به سوی خدا بروم اگر خدا مرا قبول کند.

همسرم در خط امام باشید و پشتیبان ولایت فقیه باشید. سفارشهایم این بود. امیدوارم مرا ببخشید اگر شما را ناراحت کردم امیدوارم مرا ببخشید.

به امید پیروزی خداحافظ.

والسلام                    تاریخ 1364/11/20