نام پدر : محمدابراهیم
تاریخ تولد :1340/03/11
تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۰۷/۱۳
محل شهادت : سومار

زندگی نامه

 

“بسم رب الشهداءوالصدیقین”

شهید محمد علی علی وردی فرزند محمد ابراهیم در تاریخ ۱۳۴۰/۰۳/۱۱ در خطه ی سرسبز مازندران و در شهر بهشهر به دنیا آمد. پدرش نظامی بود و در اداره ی شهربانی خدمت می کرد. او تا پایان دوره ی راهنمایی درس خوانده و بعد ترجیح داد ترک تحصیل کند و به بازار کار وارد شود و بعد از مدتی به شغل رانندگی روی آورد.

 

او جوانی خوب و با اخلاق و فرزندی صالح برای والدین خود بود. او در خانه و در بیرون از خانه بسیار خوش برخورد و مهربان بود.او تا حدی خوش اخلاق بود که به گفته ی اطرافیان نزد پدر و مادرش در بین فرزندان از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.

با شروع جنگ تحمیلی داوطلیانه به خدمت سربازی رفت و از این طریق پا به جبهه ی نبرد حق علیه باطل گذاشت. او از همان اوایل جنگ در مناطق عملیاتی بود و در این مدت در کنار دیگر برادران همرزم خود رشادتها و دلیریهای زیادی از خودشان به نمایش گذاشتند و نتیجه ی همین رشادت ها بود که سرانجام موجب بیرون راندن دشمن متجاوز از خاک ایران عزیزمان شد. شهید در طول این مدت مردانه جنگید و تا حدی که وی از ناحیه ی پا و کتف مجروح شد و این با این حال به صحنه ی نبرد برگشت .

تا این که سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۰۷/۱۳در منطقه ی سومار و در عملیات مسلم ابن عقیل از ناحیه شکم مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر پاکش بعد از تشییع در گلزار شهدای روستای وامرزان، از توابع شهرستان دامغان، به خاک سپرده شد.

یک برادر ناتنی شهید هم از شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی می باشد(شهیدعلیرضا معصومی - بهشهر روستای آسیابسر)

“راهشان جاویدان باد”