نام پدر : رمضان
تاریخ تولد :1342/06/15
تاریخ شهادت : 1365/10/05
محل شهادت : ام الرصاص

وصیت نامه

*وصیت نامه شهید بابا علی آزرده اسرمی*

 

بسم الله الرحمن الرحیم

...این وصیت نامه هائیکه این عزیزان (شهدا )می نویسند مطالعه کنید پنجاه سال عبادت کرده اید.

                                                                                                             (امام خمینی)

با درود و سلام بر امام زمان ولی عصر (عج) و نائب بر حق او امام خمینی و امت شهید پرور ایران و سپاس خداوند بزرگ و متعال که انسانها را آفریده و جان های ما، امانتی است در نزد ما چه بهتر که این امانت ها را در راه حق بکار گیریم. و در حق نثار کنیم حق را یاری کنیم آن گاه که دشمن بر ما هجوم آورده و می‌خواهد حیثیت و ناموس و انسانیت و آزادگی ما را از بین ببرد، بر ما واجب است و باید به جبهه ها رفت و چه از نظر نیروی انسانی و چه از نظر مادی کمک کرده و اگر خدای ناکرده کم کاری صورت گیرد، همه ما در برابر نسل‌های آینده جامعه اسلامی‌ خودمان که باید رمز ایثار را از پیشینیان خود آموزش ببینند، مسئول هستیم و من این مسئولیت را احساس کردم که به این دریای بی کران پیوستم و به جبهه ها رفتم.

پدر و مادرم! می دانم که در حق شما کاری نکردم شما می‌دانید که من امانتی از امانت‌های خدا نزد شما بودم. شما این امانت را خوب نگهداری و تربیت کردید شما باید سرافراز باشید. و خداوند بزرگ را شکر کنید که این امانت را در راه وی نثار کردید. پس هیچ گونه ناراحتی نداشته باشید. زیرا که چیزی در راه خدا دادن، ناراحتی ندارد.

 و همچنین به شما برادران و خواهران توصیه می کنم که در راه دین خدا قدم بردارید، نه برای دنیا. توصیه دیگر من به خواهرانم رعایت حجاب اسلامی می باشد، زیرا که برای حفظ اسلام و ناموس می‌جنگیم. همسر عزیز می دانم نتوانستم کاری کنم هر چه قدر از من بیش ما می باشد به صورت امانت در نزد تو باشد و اگر نتوانی در راه خدا وقف نمائید. و بعد از من آزادی می باشد.

 در پایان از کسانی که از طرف من اذیتی شده اند مرا ببخشید و توفیق همگان از خدای متعال دارم.

                                                                               خدا نگهدارهمگی شما.

                                                                                       والسلام.