نام پدر : یداله
تاریخ تولد :1330/08/06
تاریخ شهادت : 1359/07/25
محل شهادت : سرپل ذهاب

وصیت نامه

                       *وصيتنامه شهيد محمد يدالله زاده خوشابي*

وصيت به همسر و فرزندانم (اناالله و انا اليه راجعون)

عقيده و جهاد زندگي. وصيت مي نمايم اينجانب محمد يدالله زاده خوشابي فرزند يدالله كه 28 سال از عمرم مي گذرد خوشحالم كه تازه متولد شدم بقدري خوشحالم كه مي خواهم در هوا پرواز كنم در حالي كه وصيت مي نوشتم با خوشحالي مي نوشتم. اما چرا؟

وقتي كتاب را مطالعه مي كردم سرگذشت امام حسين (ع) را مي خواندم گريه مي كردم كه چرا ما نبوديم امام حسين (ع) را ياري نماييم ولي بعد از سالها خدا امتحان كرد ما را كه ايران انقلابي گرديده كه چيزهايي را ديده ام كه نمي توانم بيان كنم ولي آن چيزي كه اهميت دارد بهتر است بگويم از خود نمي گويم از امام خميني مي گويم به خدا قسم وقتي نامش را مي برم چنان قدرت شهامت و شجاعت و شهادت در روحيه ام پيدا مي شود ولي لياقت كشته شدن را ندارم. جهاد، جهاد در راه خدا ولي در اينجا سخني چند با با پدرم دارم: پدرم خداوند انساني خلق كرده و از بنده خود امتحاني مي گيرد تا اين بنده اي كه او خلق كرده ايا در خدمت اوست يا در خدمت اجانب و شياطين اگر در خدمت اوست بايد طبق قرآن عمل شود و هيچ هراسي را در دل راه ندهد. پدرم اينجا مدرسه عشق است راه عشق بازي است نه راه نبرد. ما وقتي آماده جنگ با دشمن مي شويم عشقي است براي راه خدا كه در كربلا امام حسين (ع) وقتي مي آيد به ميدان آهنگ جنگ نواخته مي شود مي فرمايد: اينجا جاي عشق است براي راه خدا . چرا اينكه جنگي مي كني فرمان خدا را اطاعت مي كنيم ما پيرو حسينيم و در مكتب حسين (ع) درس آموختيم. پدرم من وصيتم اين است كه اگر من كشته شدم همه خانواده و اهل ده و شما وظيفه ديني و اسلامي داريد در همه صحنه هاي سياسي و فرهنگي و امورات كشور حضور فعالانه داشته باشيد و به خاطر اسلام مبارزه نماييد هدفي كه امام عزيزمان دنبال مي كند هدف امام حسين (ع) و ائمه معصومين صلوات الله مي باشد.

ولي در اينجا سخني چند با همسرم و چهارفرزند دارم اين است كه علي و اوليا و سليمه و سكينه ولي همسرم سفارشم را خوب اجرا بكن وقتي گفتم مي خواهم بروم كردستان همه شما مخالفت كرديد ولي اين بر خلاف اسلام و قرآن بود كسي كه با خداست ترسي ندارد خدا يار من و ياور شماست...

عقيده دارم من كشته شدم تمام فاميلان چه از مرد و چه از زن بجنگيد با كفار براي قرآن است و تنها من نيستم ما صد هزار شهيد داده ايم و من يكي از آنها. اما ادعا مي كنم نهضت ما حسينيه رهبر ما خمينيه بايد عمل داشته باشيم اين يك مسئوليت بزرگي است كه بر دوش ماست من خلق نشدم كه همسري خوب براي تو و پدري مهربان براي فرزندانم باشم گر چه اين يكي از وظايف كوچك من است زماني كه كودكي يتيم نباشد اين شكست است براي بشر و چه خواهرها و برادرها و چه مادرهاي بي فرزند اما بدان همسرم تو به جاي خودت مسئوليت از طرف خدا و از طرف من داري كه راه حضرت فاطمه (س) و ياران حضرت زينب (س) را ادامه دهي و مبادا كاري كني كه دشمن خوشحال گردد همسرم مواظب خودت باش بخصوص براي فرزندانم. فرزندان عزيزم مبادا كاري كنيد كه خلافي يا اشكالي از شما سر بزند همسرم تو مي تواني از علي يك مرد واقعي و يك شيعه تحويل جامعه دهي و از اوليا و سليمه و سكينه دختر قرآن خوان و مجاهد مسلمان تحويل اسلام دهي و آن وقت است كه رسالت زينب گونه ات را بخوبي انجام داده اي.

اما وصيتم به فرزندم علي. فرزند عزيزم علي. اگر كشته شدم هرگز احساس يتيمي نكن من زنده ام هرگز نخواهم مرد اگر شهيد شاهدي باشم از تو انتظار دارم كه وقتي بزرگ شدي حرفم را فراموش نكني خدا را فراموش نكني از قرآن و اسلام و رهبر و پيشوايمان و روحاني متعهد و با عدالت جدا نباش و هميشه در جلسات مذهبي حاضر باش و آن روزي را جزء زندگي خودت بدان كه در حال مبارزه در جبهه حق عليه كفر و باطل هستي مسلمان ظاهر مباش با عمل و شجاع باش و اما دخترهايم. بنده علاقه خاصي به شماها دارم اميدوارم زني رقيه و سكينه گونه باشيد اميدوارم زينتتان حجابتان باشد و اميد از شما دارم كه زن واقعي اسلام باشيد و از پدر و مادر و خواهرانم و برادرانم و عموها و پسرعموها و دخترعموها و همسايه ها و تمام دوستان و تمام فاميلان و عمه و دخترعمه هايم همان طور كه ذكر كردم مي خواهم طلب بخشش نمايم.

اميدوام خداوند همه ما را به راه راست هدايت فرمايد من هميشه به ياد شما دوستان و آشنايان و همه خدمتگزاران به اسلام هستم.

                                                                     محمد يدالله زاده             تاريخ تولد 1330

                                                                     تاريخ شهادت                25/7/1359

                                                                     محل شهادت                 سرپل ذهاب

 

 


زندگی نامه

اسکن زندگینامه درقسمت تصاویرموجودمی باشد