نام پدر : شعبان
تاریخ تولد :1343/01/01
تاریخ شهادت : 1365/02/30
محل شهادت : مهران

وصیت نامه

* وصیت نامه شهید علیرضا ید الهی*

 

"بسم رب الشهدا و الصدیقین"

     آنان که به خدا ایمان آوردند و از وطن خود هجرت نموده در راه خدا جهاد کردند اینان به رحمت پروردگار عالم پیوستند. که خداوند نسبت به آنها بخشنده و مهربان است ( سوره بقره آیه 218).

«انا لله و انا علیه راجعون. ما از سوی خدا آمدیم و به سوی او بر می گردیم(قرآن مجید).»

     پس باید بیندیشیم برای چه آمده ایم و به کجا بر می گردیم و با چه کار و عملی بر گردیم که عاقبت کار خویش را تضمین و سعادت ابدی و بهشت رضوان را با دنیای موقت با خدای خویش معامله کنیم چقدر کسانی که به مال و زندگی دنیا دلبسته اند و از خدا به دورند می توانند از آن اموالی که عمری حاملاشان بودند استفاده نمایند و چه کسی می تواند در این دنیا همیشه و هرگز نمیرد. حال که چنین نیست پس چرا باید انسانی وجود داشته باشد که در فکر تأمین حیات جاویدان اخروی خویش نباشد و چقدر از خدا به دورند کسانی که دین را سپر جانشان ساخته اند بی خبر از آنکه زندگی دنیا و اموال دنیوی بی دوام و فانی شدنی است. پس بیایم تا فرصت از دست نرفت مسیر خویش را مشخص و طی نمائیم.

      سپاس بی کران خدای را که به ما نعمت هدایت بخشید و ما برای اسلام هر چه بدهیم کم دادیم و جان های ما بی قابل لایق است و بد خواهان و کج اندیشان و دنیا پرستان گمان نکنند که جوان های ما از مردن در راه خدا و شهادت باکی دارند. بلکه این راهی که من مشتاقانه و آگاهانه و با شناخت کامل قدم در آن گذاشتم خوب میدانم که خط سرخ حسین علیه السلام است. با شعف به صدای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان پیر وارسته و هدایت گر جماران لبیک گفته و به فریادش می رسم و عاشقانه به سوی جبهه حق علیه باطل شتافتم و افتخار می کنم که در این راه، شهادت نصیب من حقیر شود و با دادن جان خویش درخت نو پای انقلاب اسلامی را آبیاری بنمایم.

        پدر عزیز و مادر مهربانم و برادران و خواهران خوبم و دوستان مومنی که صدای من را می شنوید هیچ وقت نماز جمعه را فراموش نکنید که نماز پر فضیلت جمعه باعث شکست دشمنان اسلام است.

       والدین و بستگان عزیزم آرزو دارم که مرا حلال کنید و رنج و زحمت هائی که متحمل شدید و نتوانستم جبران کنم را به من ببخشید و از برادران و خواهران عزیزم می خواهم در مرگم گریه و زاری نکنید و افتخار کنید که شهادت در راه خدا نصیب من شد و این بالاترین آرزوی من بود که بدان رسیدم و سفارش دیگر اینکه سعی کنید با رفتارتان در محل سرمشق و الگوی دیگران باشید و افتخار کنید فرزندی تربیت کردید که در راه اسلام و قرآن گام نهاد و مانند بسیاری از جاهلان باعث سرافکندگی شما نگردیدم و شما در پیشگاه خدا و پیامبر (ص) و ذریه اش سربلند هستید.

      و هرگز کسی مرا ناکام نخواند بلکه آرزو و هدفم گام نهادن در رکاب حسین (ع) و شهادت فی سبیل الله بود که به آن رسیدم. به دوستان و برادران توصیه می کنم که سنگرم را خالی نگذارند تا دشمن خیال نکند که با کشتنم توانست سنگری را خالی و اسلحه ای را بی صاحب کند بلکه علاوه بر پر نمودن سنگرم سنگر های دیگر را بسازید تا دشمنان را ناامید و مومنین خصوصاً خانواده ی شهداء و مفقودین و اسرا را امیدوار نمائید. با امید پیروزی نهایی اسلام بر کفر جهانی و باز شدن راه بسته شده کربلای حسین (ع) و طول عمر امام امت.

و السلام.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

"علیرضا یدالهی"

***************************************************