نام پدر : احمد
تاریخ تولد :1342/05/14
تاریخ شهادت : 1362/08/01
محل شهادت : مریوان

وصیت نامه

*وصيت­نامه شهيد حسین­علي ياري سراجي*

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

مِنَ المؤمنين رِجال و صدقوا ما عاهَدوالله عَلَيه فَضهُم مِن قَضي نُحِبُّهُ وَ مِنهُم مَن يَنتَظر

بعضي از مؤمنين كه بزرگ مرداني هستند به پيماني كه با خدا بسته­اند كاملاً وفا كردند تا به راه خدا شهيد شدند و برخي به انتظار فيض شهادت مقاومت كردن هيچ عهد خود را تغيير ندادند.

وصيت­نامه حسين­علي ياري سراجي فرزند احمد داراي شماره شناسنامه 1637 ساكن روستاي سراجكلا – جويبار – قائم­شهر.

به نام خداي هستي­بخش كه بر ما منّت نهاده و به ما اجازه صحبت كردن را در نماز و دعا به خودش داده خدايي كه نعمت­هايش را به ما ارزاني داشته و در اين زمان به ما يك نعمتي بس بزرگ عطا فرموده و آن نعمت امام عزيز و بزرگوار مي­باشد.

با درود و سلام به سرور شهيدان حسين­بن­علي (ع) كه درس شهادت را به ما آموخت و درود و سلام به حجت خداوند حضرت بقية­الله و نائب بر حقش روح­الله و امت حزب­الله.

وصيت­نامه­ام را خطاب به مزدوران بعثي و اربابانش شروع مي­كنم كه شما چگونه فكر كرديد كه اين جنگ را به راه انداختيد و الان به اين روزگار افتاديد، دستگاه كامپيوتري و روشنفكران سياسي شما نمي­توانند درك كنند كه ما صاحب داريم و دست خداوند بر سر دست امت ماست. و حالا كه طاقت­ مبارزه و تاب و تواني از خود نمي­بينيد، بمب و موشك كشورهاي مرتجع و ابرجنايت­ها را بر سر مردم مظلوم و بي­دفاع مي­ريزد. ولي ملت ما به ياري خداوند همچنان قرص و محكم روي پاي خود ايستاده و با يك دست جنازه فرزندش را از زير آوار بيرون مي­كشد و دست ديگر را مشت گره كرده و با تنفر از ابرقدرت مي­گويد: «جنگ جنگ تا پيروزي» و اين شعار همه مردم ماست كه ما مي­جنگيم تا كشته مي­شويم و يا بكشيم و در هر دو حالت پيروزيم. من نتوانستم با مشاهده اين صحنه­ها و تجاوزي كه بر خاك ما شده و آن همه جناياتي كه كردند و اين همه ظلم و ستمي كه در جهان وجود دارد، بي­تفاوت از همه اين­ها در گوشه­اي بنشينم و در صحنه انقلاب قرار نگيرم. من از جوان­هايي كه در صحنه كربلا به شهادت رسيدند، برتر نيستم. من از مطهري­ها، مفتح­ها، از بهشتي­ مظلوم، از رجايي و باهنر از چهار شهيد محراب برتر نيستم.

خدايا! اگر با كشته شدنم ذره­اي به انقلاب و اسلام خدمتي مي­شود، پس به من اين توفيق را بده تا خونم در راه تو و دين جاري شود و اين جمله نقش ببندد، الله اكبر، خميني رهبر، مرگ بر شرق و غرب.

چند سخني با پدر و مادر و خانواده: پدر و مادر عزيزم! شما براي بزرگ كردنم خيلي زحمت كشيديد و رنج برديد و اگر در طي اين مدت زندگي­ام باعث ناراحتي شدم و نتوانستم حق پدر و مادر را ادا كنم، به بزرگواري خودتان مرا ببخشيد و اگر اين سعادت نصيبم شد كه به درجه رفيع شهادت نائل گردم، افتخار كنيد كه توانستيد امانتي را كه از خدا دريافت كرده­ايد در راه اسلام و قرآن فدا نماييد و سرافراز باشيد و از خداوند بخواهيد كه مرا جزء شهداي كربلا محشور گرداند و از خدا طلب مغفرتم را بكنيد و دست را به سوي آسمان بگيريد و شكر خدا را به جاي آوريد. در زندگي هميشه اصل را خدا قرار دهيد و خدا را فراموش نكنيد و مردم را به انقلاب دعوت كنيد و در مراسم مذهبي شركت كنيد.

و چند سخني با همسرم: همسرم! تو با صبرت همانند زينب استوار باش و به درگاه خداوند شكر كن، همان­طور كه بندگان مخلص خداوند به درگاهش چنين مي­گويند: «الهي رضا به رضائك و رضا به قضائك و تسليماً لِامرك» راضي باشيد به رضاي خداوند، تسليم باشيد در مقابل امر خداوند. از تو مي­خواهم كه زني مجاهد براي اسلام باشي و با شهادتم ذره­اي سستي به خود راه ندهي و پاي­بند به انقلاب و اسلام باشي و هميشه وفادار به امام باش.

سخني چند با مردم محله­مان:‌ همچنان­كه شما بهتر مي­دانيد اين انقلاب، انقلاب اسلامي مي­باشد و ما كه ادعاي مسلمان بودن را داريم، بايد به هر نحوي كه مي­توانيم به اين انقلاب خدمت كنيم. از شركت كردن در دعاي كميل و مراسم مذهبي گرفته تا دادن مال و جان و دريغ نکنیم و مسلمان بودن خودمان را ثابت كنيم و آن­هايي كه در اين محل فساد را رواج مي­دهند و باعث معتاد شدن جوانان مي­شوند اين قاچاق­چيان و عاملين فساد را به عاقبت اين كار متوجه ­شويد. آن­ها چه جوابي دارند در مقابل خدا و اين همه شهدا. توصيه ديگر من حقير اين است كه به فرامين­هاي امام گوش فرا دهيد و دستورات وي را از دل و جان بپذيريد و عمل كنيد.

سخني چند با خواهران. اي خواهران عزيز! حجاب و عفت و پاك­دامني را سرلوحه زندگي خود قرار دهيد و هميشه فاطمه­وار و زينب­گونه زندگي و مبارزه كنيد و يكي از نقش­هاي دشمنان اسلام را نقش برآب كنيد. گوهر هرچه گران­بهاتر باشد، محفوظ­تر است.

خدايا! امام عزيز و بزرگوار ما را سلامت بدار. خدايا! معبودا! ياران امام علي­الخصوص فقيه عالي­قدر، اميد امام و امت، آيت­الله منتظري را در پناه خودت محافظت فرما. خدايا! راه كربلا را هرچه زودتر به دست اين رزمندگان باز كن و به تمامي خانواده­هاي شهدا صبر عنايت بفرما. همه شما را به خداي بزرگ مي­سپارم. خداحافظ امام و رزمندگان باشد.

 

خدايا، خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار.

والسلام

كوچك شما حسين­علي ياري سراجي.

22/4/62